د٫ اردیبهشت ۱۷ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

معرفی سامانه جامع رسانه های کشور

1 دقیقه خوانده شده
مطبوعات به عنوان یکی از ابزارهای مهم توسعه ، نقش بسزایی درشکوفایی فرهنگ جوامع برعهده دارند وتاثیر مهم آن درگسترش آگاهی عمومی و تبادل افکار و اندیشه ها برکسی پوشیده نیست. ویژگی های خاص این رسانه باعث گردیده است دراین مقطع زمانی بیش از هر زمان دیگر در طول تاریخ کشورمان ، مورد اقبال عمومی قرار بگیرد و بعضا با سایر وسایل ارتباط جمعی به رقابت بپردازد.
معرفی سامانه جامع رسانه های کشور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از سامانه جامع رسانه های کشور؛ افزایش تقاضای اخذ امتیاز نشریات ، خود شاهدی براین مدعاست . لذا ضرورت اطلاع رسانی جامع در خصوص شرایط و مراحل اخذ امتیاز نشریات و بررسی قوانین و آیین نامه های مربوطه بیش از پیش احساس می گردد .

« نقش مطبوعات درکشورها منعکس کردن آرمان های ملت است . مطبوعات باید مثل معلمینی باشند که مملکت وجوانان را تربیت می کنند . »

«امام خمینی (ره)»

« آنچه که از مطبوعات یک جامعه مورد انتظار است ، این است که معلومات مردم را بالا ببرند ؛ این کار و این مسئولیت به معنای اثرگذاری مستمر برروی ذهن و فکر یک مجموعه ای از مردم است که همین دارای اهمیت است. »

« مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) »

از این رو معاونت امور مطبوعاتی واطلاع رسانی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی اقدام به الکترونیکی نمودن فرآیند درخواست مجوز نشریه نموده است و متقاضیان محترم می توانند پس از ثبت اطلاعات و ارسال مدارک بصورت الکترونیکی ، ازنحوه رسیدگی به پرونده خود تاحصول نتیجه از همان طریق مطلع شوند .

نحوه ورود به سامانه جامع رسانه های کشور e-rasaneh.ir

معاونت امور و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد سامانه جامع رسانه های کشور به منظور صدور الکترونیکی مجوز به نشریات راه اندازی شد.

برای ورود و بهره بردن از امکانات سامانه جامع رسانه های کشور میتوانید از لینک زیر استفاده نمایید .

سامانه جامع رسانه های کشور

شما باید در سامانه جامع رسانه های کشور هم صاحب امتیاز و هم مدیر مسئول رسانه خود را ثبت نام و در قسمت مجوزها در بخش ثبت مجوز های قدیمی اطلاعات مربوط به دفتر نشریه را وارد کنید .

همچنین این سامانه با هدف توزیع عادلانه امکانات و تمرکززدایی در کنار شفافیت و سهولت مراوده با مراکز قانونی این معاونت با افتتاح آن اقدام به الکترونیکی کردن فرآیند درخواست مجوز نشریه کرد تا متقاضیان بتوانند پس از ثبت اطلاعات و ارسال مدارک بصورت الکترونیکی، ازنحوه رسیدگی به پرونده خود تاحصول نتیجه مطلع شوند.

متقاضیان دریافت مجوز نشریه، از این پس می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.e-rasaneh.ir و پس از ثبت نام در این سامانه از خدمات آن بهرمند شوند.
لینک کوتاه: http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=15853

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *