ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

امنیت روانی و رسانه متعهد

1 دقیقه خوانده شده
آدمی دارای ابعاد گوناگون است از روح وروان تا کالبد مادی جسمانی، به تبع این ذو ابعاد بودن وجود آدمی امنیت هم دارای وجوه گوناگون است .
امنیت روانی و رسانه متعهد

آدمی دارای ابعاد گوناگون است از روح و روان تا کالبد مادی جسمانی، به تبع این ذو ابعاد بودن وجود آدمی امنیت هم دارای وجوه گوناگون است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه؛ مولانا در کتاب مثنوی معنوی شعری دارد که در فهم ابعاد مختلف آدمی راهگشاست.
خانه سر جمله پر سودا بود
صدر پر وسواس و پر غوغا بود

باقی اعضا ز فکرت آسوده اند
و آن صدور از صادران فرسوده اند

یا ابوعلی سینا درکتاب قانون که رساله ای در طب است بحث اعراض نفسانیه را مطرح می کند که چگونه روان بر تن اثر گذار است و آن را ملول و رنجور می کند .
واقعیت تلخ آن است که ما هر روز در معرض اخبار خوشایند و ناخوشایند قرار داریم و انبوهی از اخبار جعلی و دروغ نه تنها روان ما را رنجور می کند گاهی همه محاسبات اقتصادی را تحت تاثیر آثار مخرب قرار می دهد که حداقل آن آثار تورم انتظاری است .
اینک که امام خامنه ای (مدظله العالی) در توصیه های هشت گانه به مسولان محترم قوه قضائیه لزوم توجه به امنیت روانی را مد نظر قرار داده اند بر همه مسولان فرض است که این وجه امنیت را بیش از گذشته مورد عنایت قرار دهند .تا نه ساحت روان آسیب ببیند و نه ساحت ماده و اقتصاد زندگی را دچار مشکلات بیشتر کند.
رسانه متعهد به حقیقت، همواره به سه مقوله دقت ، سرعت و صحت عنایت داشته و کاری نمی کند که با پخش اخبار غیر واقعی با اهمیت ترین جنبه شخصیت او را یعنی ذهن وروان را دچار اختلال و آسیب کند . رسانه متعهد به حقیقت نیک بر این واقف است در بستر سلامت روان مردمان یک سرزمین است که گل های توسعه و تعالی و پیشرفت شکوفا شده و به ثمر می نشیند . لذا همواره تبعات سنج و عاقبت نگر است .

سید محمدرضا موسوی زاده

مسئول بسیج رسانه استان البرز

امنیت روانی و رسانه متعهد

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *