ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

نشریه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی شهرستان لاهیجان منتشر شد

1 دقیقه خوانده شده
اولین نشریه داخلی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی شهرستان لاهیجان منتشر شد.
نشریه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی شهرستان لاهیجان منتشر شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان؛ به مناسبت سومین سال فعالیت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی شهرستان لاهیجان اولین نشریه داخلی این انجمن در اسفند ۹۹ منتشر شد.

در گزارشی از چگونگی شکل گیری و اقدامات این انجمن و اهداف و برنامه های آن آمده است : ابراهیم صفری ریس انجمن آثار و مفاخر استان از سوی دبیرخانه آن بر بنیاد شاخصای فرهنگی و هنری با مشاوره اداره فرهنگ و ارشاد طی حکمی اعضای شورای سیاست گذاری انجمن آثار و مفاخر این شهر به شرح ذیل انتخاب شدند: حجت مهدوی سعیدی ؛ محمود اصغری ، شجاع الدین طایفه، علی اکبر شاهانی مقدم ؛ آسیه فقیه پرشکوهی که از تاریخ ۸ اسفند ۹۷ کارشان را با همکاری و پشتیبانی رییس اداره فرهنگ و ارشاد لاهیجان آغاز کردند.

در بخش نخست این نشریه ۳۶ صفحه ای مصاحبه ای با سید مظفر معصومی بنیانگذار دانشگاه ازاد اسلامی لاهیجان درج شده است. در ادامه مقاله ای به اهتمام شجاع الدین طایفه با عنوان ” از خیام فیلسوف تا خیام شاعر” ؛ رنگ ها چه فکر می کنند!! به قلم  اکبر شاهانی ؛ فرهنگ در سپهر توسعه پایدار توسط حجت مهدوی سعیدی، آسیب شناسی نقد و نقد پذیری توسط محمود اصغری و در پایان تکلمه ای بر آسیب شناسی نقد به قلم شجاع الدین طایفه در این نشریه گنجانده شده است.

هدف این انجمن بر محور شناسایی مفاخر فرهنگی و پدیدآورندگان آثار مختلف در زمینه ادبی، علمی، هنری و دیگر جنبه های اجتماعی قرار داشت انجمن ابتدا با برگزاری نشست های مقدماتی به بررسی مصادیق و تعریف مفاخر فارغ از سن ، جنسیت ، مدرک تحصیلی ، تبار خانوادگی و اعتقادات پرداخت و کنش خویش را در راه شناسایی تکریم پویندگان و افتخار آفرینان حوزه‌های مذکور با این باور که مفاخر جملگی از مشاهیرند اماهر شهرتمندی لزوما از مفاخر نیست آغاز کرد.

نشریه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی شهرستان لاهیجان منتشر شد

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *