ج٫ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین: رسانه ها ابزار موثر خدمت به نیازمندان هستند

1 دقیقه خوانده شده
مدیرکل کمیته امداد استان قزوینبا بیان اینکه خبرنگاران نقش مهمی در فرهنگ سازی دارند، گفت: تعامل با رسانه ها ابزار موثر خدمت به نیازمندان است، تلاش می کنیم از این ظرفیت گران سنگ برای فرهنگ سازی انفاق و نیکوکاری استفاده کنیم.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین: رسانه ها ابزار موثر خدمت به نیازمندان هستند

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد؛ مهرعلی حق گویان در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران فعال در عرصه احسان و نیکوکاری که  در کمیته امداد استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) به دنبال خدمت رسانی به نیازمندان و محرومان است البته تلاش می کنیم تا در قدم نخست ، زنجیره فقر را قطع کنیم.

وی ادامه داد: برای خدمت بالاتر و بهتر لازم است کار برای مردم به دست مردم صورت گیرد و ما باید در کنار مردم باشیم زیرا اینگونه عزت و کرامت افراد حفظ می شود و خدمت باید بدون منت  به اقشار نیازمند ارائه شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: سرمایه کمیته امداد، اعتماد مردم است و هیمن سرمایه است که به ما یاری می دهد تا بتوانیم با توکل به خداوند سبحان برای خدمت رسانی به محرومان تلاش کنیم.

وی افزود: امروز نزدیک به ۱۷ هزار خانوار سالمند داریم که هر یک از این خانوارها ۲ تا سه نفره هستند و مقرر است پرونده این خانوارها را به مراکز نیکوکاری واگذار کنیم که توسط مردم اداره می شود و این مراکز سرویس های مددکاری ارائه خواهند داد.

حق گویان عنوان کرد: تاکنون نزدیک به ۵۰ درصد این واگذاری صورت گرفته است و در استان قزوین هم برنامه ریزی کرده ایم تا ۷۰ درصد امور سالمندان تحت حمایت را به مراکز نیکوکاری واگذار کنیم تا عزت نفس اینها حفظ و ارتباط بیشتری را با مراکز نیکوکاری داشته و خدمات را سریع تر دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: طرح تحول محلات کشور اقدامی است که با هماهنگی مرکز پایش فقر، معاونت مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد انجام می شود و با توجه به شناخت نسبت به افراد نیازمند در محلات مساعدت صورت می گیرد و در چهار محله در استان این طرح به صورت نمونه اجرا شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد: فعالیت در این محله ها با اولویت ارائه خدمات فرهنگی صورت می گیرد و در تلاش هستیم تا در کل استان این طرح اجرایی شود.

وی تأکید کرد: ۱۲۰  مرکز نیکوکاری در سطح استان داریم که خدمات ارائه می دهند تخصصی بودن این مراکز مورد اهمیت است تا افراد به راحتی خدمات را دریافت کنند.

حق گویان اضافه کرد: در استان قزوین همه خانواده های نیازمند که شرایط لازم را برای دریافت خدمات داشته باشند را تحت حمایت داریم در واقع خانواده ای نداریم که نیازمند باشد ولی در فهرست خانواده های تحت حمایت نباشد.

وی با اشاره به ضرورت مشارکت خیران در کمک به تأمین مسکن نیازمندان تصریح کرد: مسکن یکی از مشکلات خانواده های تحت حمایت این نهاد است و از طرفی هم هزینه های مسکن بالا است امیدواریم مسکن این خانواده ها را بتوانیم تأمین کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین افزود: مردم نیکوکار استان در عید قربان بیش از ۶ میلیارد تومان از طریق نذورات مردمی به صورت نقدی و غیرنقدی به نیازمندان مساعدت داشته اند که از طریق این نهادد تقدیم خانواده های نیازمند شده است و در عید سعید غدیر هم  تمامی ادارات و مراکز کمیته امداد فعال بودند و بیش از ۷۰ هزار پرس غذای گرم و ۲ هزار بسته معیشتی بین  خانواده های نیازمند توزیع شد.

وی اعلام کرد: امسال هم در ایام ماه محرم طرح اطعام حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت غذای گرم و بسته های معیشتی بین خانواده های نیازمند توزیع خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در پایان با تقدیر از تلاش های خبرنگاران و اصحاب رسانه در همکاری با کمیته امداد یادآور شد: خبرنگاران نقش مهمی در فرهنگ سازی دارند و اگر روزی جنگ تن به تن در جبهه ها بود، امروز جنگ فرهنگی است و به دنبال ناامید کردن مردم هستند و فعالیت خبرنگاران با قدم برداشتن در مسیر شفاف سازی و ایجاد امید از رزمندگان خط اول این جنگ فرهنگی هستند.

گفتنی است در این مراسم از لیلا امانی خبرنگار افتحاری این رسانه نیز تجلیل به عمل آمد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین: رسانه ها ابزار موثر خدمت به نیازمندان هستند

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *