ی٫ اردیبهشت ۲۳ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

سخنگوی فراکسیون رسانه و فضای مجازی مجلس: بعد از انقلاب بیشترین کارشناس و خبرنگار را پرورش دادیم

1 دقیقه خوانده شده
سخنگوی فراکسیون رسانه و فضای مجازی مجلس: بعد از انقلاب بیشترین کارشناس و خبرنگار را پرورش دادیم
محمد سرگزی گفت: بعد از انقلاب بیشترین کارشناس و خبرنگار را پرورش دادیم به گونه‌ای که امروز ۲۰۰ روزنامه، یکصد خبرگزاری و پنج هزار سایت و شبکه مختلف تلویزیونی فعال شده‌اند و زمینه برای آنها فراهم شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از راه دانا؛ سخنگوی فراکسیون رسانه و فضای مجازی مجلس اظهار داشت: ماهیت انقلاب اسلامی در خواست‌ مردم ریشه دارد و یک رویکرد فرهنگی و دینی بر آن حاکم است؛ در حالی که رژیم سابق در صدد بود فرهنگ مردم که در دین، اساطیر و تاریخ ریشه داشته را عوض کند که مردم در مقابل واکنشی جدی نشان دادند و نتیجه آن، تغییرات در حوزه های مختلف بود که پس از انقلاب شاهد آن بودیم.
وی افزود: بعد از انقلاب بیشترین کارشناس و خبرنگار را پرورش دادیم به گونه ای که امروزه ۲۰۰ روزنامه، یکصد خبرگزاری و پنج هزار سایت و شبکه مختلف تلویزیونی فعال شده اند و زمینه برای آنها فراهم شده است.
سرگزی گفت: اگر رویکرد انقلاب اسلامی در تمام عرصه های فرهنگ، سینما، شعر، تئاتر، موسیقی و ادب را با قبل از انقلاب مقایسه کنیم در می یابیم که رشد قابل قبولی داشته ایم.
سخنگوی فراکسیون رسانه و فضای مجازی مجلس عنوان کرد: همچنین بخش عمده ای از محصولات و تولیدات قبل از انقلاب  بومی نبوده و حتی بیش از ۹۰ درصد آن نیز تبلیغاتی بوده در حالی که پس از انقلاب بخش عمده ای از تولیدات در حوزه های مختلف از جمله سینما، تئاتر و موسیقی بومی شده و برگرفته از هنر اصیل ایرانی- اسلامی برگرفته است.
سرگزی خاطرنشان کرد: پس از انقلاب پروژه های بسیار خوبی از جمله فیلم حضرت مریم، محمد رسول الله(ص) و حضرت یوسف در حوزه سینما اجرا شده  که حاکی از اهتمام، رشد و شکوفایی در این عرصه است.
وی افزود: در حوزه رسانه قبل از انقلاب یک خبرگزاری فعال وجود داشت اما امروزه ۴۰ خبرگزاری با طیف‌های مختلف سیاسی در کشور فعال هستند که همگی به عنوان محصولات انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف فرصتی ایجاد کرده اند تا بتوانیم در حوزه های فرهنگ و تولید محتوا رشد خوبی داشته باشیم.
سرگزی تصریح کرد: تاکنون به آن جایگاه واقعی خود دست نیافته ایم و باید بیشتر تولید محتوا را ارتقا دهیم زیرا زمینه رشد در فضای آزاد فعالیت رسانه ها وجود دارد.
سخنگوی فراکسیون رسانه و فضای مجازی مجلس عنوان کرد: فضای بسیار آزادی برای ارائه نظرات مختلف در جامعه وجود دارد که پیش از انقلاب این آزادی وجود نداشت و بسیاری از کنشگری های اجتماعی در آن زمان محکوم بود اما امروزه آزادی و قلم فرسایی وجود دارد مگر اینکه مخل مبانی اسلام و نظم  عمومی باشد که بخواهند محدودیتهای حداقلی را ایجاد کنند.

سخنگوی فراکسیون رسانه و فضای مجازی مجلس: بعد از انقلاب بیشترین کارشناس و خبرنگار را پرورش دادیم

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *