ج٫ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

دو تکنیک کاربردی سئو برای روزنامه‌نگاری

1 دقیقه خوانده شده
تعداد بازدید محتوا، برای هر روزنامه‌نگاری مهم است. دانش سئو و تکنیک‌های کاربردی آن، به شما راهکارهایی ارائه می‌دهد که در موتورهای جستجو، بیش‌تر دیده شوید.
دو تکنیک کاربردی سئو برای روزنامه‌نگاری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ در دنیای دیجیتال، هر روزنامه نگاری با چالش‌های فراوانی مواجه است. یکی از این چالش‌ها، تعدا بازدید محتواست. قدم اول برای افزایش بازدید، دیده‌شدن در موتورهای جستجو است. اگر محتوای شما در موتورهای جستجو به مخاطبان نشان داده نشود، حتی اگر تیتر جذاب و متن خواندنی داشته باشید، باز هم محتوای شما بازدید زیادی نخواهد داشت. سئو، دانشی است که به شما کمک می‌کند تا در موتورهای جستجو بهتر و بیش‌تر نمایش داده شوید. هم‌چنین سئو باعث می‌شود تا مطلب شما در جستجوهای مرتبط با موضوع اصلی محتوا دیده شود. بنابراین مخاطبی که به دست می‌آورید، یک مخاطب هدفمند است که دقیقا به دنبال اطلاعاتی درباره موضوع خاص شما است.

مزیت دیگری که سئو به شما می‌دهد، افزایش اعتبار است. معمولا مخاطبان به محتوایی که بالای صفحه جستجو نمایش داده می‌شود، بیش‌تر اطمینان می‌کنند. بنابراین اگر به درستی از مهارت سئو استفاده کنید، مطلب شما، اعتبار و اثرگذاری بیش‌تری خواهد داشت. هم‌چنین دانستن سئو، شما را از سایر روزنامه‌نگاران متمایز می‌کند. چون بالا بودن تعداد بازدید مطالب شما، باعث ایجاد مزیت‌های مالی و غیرمالی برای سازمانی می‌شود که در آن مشغول به کار هستید.

دانش سئو برای روزنامه‌نگار اثرات مثبتی دارد و به شدت سرعت رشد در مسیر شغلی خبرنگاری را افزایش می‌دهد. مهارت سئو شامل راهکارهای بسیار زیادی است که برای آموزش آن‌ها باید مطالعه و تمرین جدی را در برنامه‌تان بگنجانید. اما در این مطلب به چند راهکار ساده و در عین حال پرکاربرد در دانش سئو، اشاره خواهیم کرد.

کلمات کلیدی، راز دیده شدن

استفاده از کلمات کلیدی، باعث می‌شود محتوای شما در موتورهای جستجو بیش‌تر دیده شود. برای این کار ابتدا ببینید متن شما درباره چه موضوعی است. حالا به مخاطبی فکر کنید که به این موضوع علاقه دارد. این مخاطب چه اهداف و چه نیازهایی دارید. بعد یک کاغذ بردارید و کلماتی را یادداشت کنید که ممکن است برای مخاطب هدف شما، مهم و جذاب باشد. می‌توانید از ابزارهایی مانند گوگل کی‌ورد پلنر هم کمک بگیرید. این ابزارها، کلماتی درباره موضوع محتوای شما پشنهاد می‌دهند که توسط کاربران، بیش‌تر جستجو شده‌اند.

هم‌چنین اگر در متن به منطقه خاصی مثلاً یک شهر اشاره می‌کنید، سعی کنید کلمات کلیدی دربارۀ آن شهر را با این ابزارها به دست آورید. حالا شما مجموعه‌ای از کلمات دارید که باید از آن‌ها در جاهای مختلف متن خود استفاده کنید. هم چنین استفاده از کلمات مربوط به اخبار و حوادثی که به شدت پربازدید بوده‌اند به سئوی متن شما کمک می‌کند. استفاده از کلمات کلیدی ، اولین و مؤثرترین کار برای دیده شدن بیش‌تر در موتورهای جستجو است.

سئو؛ ابزار دیده‌شدن در جهان دیجیتال / دو تکنیک کاربردی سئو برای روزنامه‌نگاری

لینک‌سازی (پیونددهی) جواب می‌دهد

راهکار دیگری که به شما کمک می‌کند تا بازدید بیش‌تری داشته باشید، لینک‌سازی یا پیوند دادن است. پیوندسازی یعنی شما در متن خود، مخاطب را به محتواهای دیگری ارجاع دهید و مخاطب با یک کلیک به آن محتوا فرستاده شود. شما هر چقدر از پیوندهای مرتبط‌تر و بیش‌تر استفاده کنید، قطعاً آمار بازدیدتان افزایش پیدا خواهد کرد. گاهی اوقات شما در متن خود مخاطب را به یکی دیگر از محتواهای خود ارجاع می‌دهید. توجه داشته باشید که باید این دو محتوا به هم مرتبط باشند. برای این کار در متن خود تا حدودی به محتوای پیوند شده اشاره و بعد مخاطب را دعوت کنید تا برای مطالع بیش‌تر به آن پیوند مراجعه کند. البته مراقب باشید اگر دربارۀ آن محتوا، کامل و مفصل توضیح بدهید، مخاطب دیگر روی پیوند شما ضربه نخواهد زد.

نوع دیگری از لینک‌سازی که به شدت مؤثر است، پیونددهی خارجی است. شما باید در متن خود، به ادعاهای خود با مستندات علمی اعتبار ببخشید. برای این کار سعی کنید هر مطلبی را که عنوان می‌کنید بلافاصله به یک منبع معتبر اشاره کنید که ادعای شما را تأیید می‌کند و پیوند آن منبع را قرار دهید. با این روش هم اطمینان مخاطب به متن شما بیش‌تر می‌شود و هم در موتورهای جستجو بالاتر نمایش داده می‌شوید.

سئو، عامل تمایز

شما اگر به دانش سئو مسلط باشید، محتواهایی که تولید می‌کنید، در موتورهای جستجو بیش‌تر دیده می‌شوند. این افزایش بازدید، اثرگذاری و اعتبار متن شما را بیش‌تر می‌کند. بنابراین یادگیری این مهارت برای هر روزنامه‌نگاری، مفید خواهد بود.

شما می‌توانید با مطالعه و تمرین، به این دانش مسلط شوید. دو راهکار پرکاربرد و اثرگذار در دانش سئو، استفاده از کلمات کلیدی و لینک‌سازی هستند. اگر شما کلمات کلیدی متناسب با متن خود را پیدا کنید و از آن‌ها در جاهای مختلف متن به ویژه در تیتر استفاده کنید و هم‌چنین در متن خود، لینک‌سازی کنید یعنی به درستی مخاطب را به محتواهایی ارجاع دهید که خودتان تولید کرده و با این موضوع مرتبط هستند و هم‌چنین سعی کنید در متن‌تان به منابع معتبر استناد کنید و لینک آن را قرار دهید، حتماً از دیدن آمار بازدید مطلب‌تان رضایت بیشتری خواهید شد. البته همیشه به این نکته توجه داشته باشید که سئو، تا حدی به افزایش بازدید شما کمک خواهد کرد اما هم‌چنان کیفیت متن و جذابیت موضوع، دو عامل اصلی بازدید هستند.

لینک کوتاه: http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=14816

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *