ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار می‌کند: نشست تخصصی تجربه‌نگاری خبرگزاری‌ها از پخش زنده

1 دقیقه خوانده شده
هم‌اندیشی«تجربه‌نگاری خبرگزاری‌ها از پخش آنلاین »روزسه‌شنبه19 مهر ماه از ساعت 10 الی 12 در سالن اجتماعات معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی برگزار می‌شود.
دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار می‌کند: نشست تخصصی تجربه‌نگاری خبرگزاری‌ها از پخش زنده

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها؛ سرویس پخش زنده اینترنتی، یکی از قابل اطمینان‌ترین سرویس‌های پخش زنده در جهان است که با بهره مندی از قوی‌ترین پورت‌ها و منابع سخت افزاری، استقرار سرورها در معتبرترین دیتا سنترهای جهان و استفاده از به روزترین تکنولوژی‌ها، بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات پخش زنده ویدیوئی را با امکاناتی بی نظیر برای کاربران خود فراهم کرده است. به دنبال شکل‌گیری این تکنولوژی، ایران هم از این شرایط بی‌نصیب نمانده است. علاقه‌مندان به پخش و استفاده آنلاین در این کشور، روز به روز افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته و باعث ایجاد تغییر سبک زندگی، ذائقه کاربران، استفاده مفید از بسترها و پلت فرمهای مختلف تهیه فایل‌های استریم شده در حوزه های مختلفی همچون (آموزش، رویدادهای مجازی، گردهمایی‌های ورزشی، کنسرت‌های آنلاین، بازاریابی، مذاکرات محلی دولتها و…)  بر جذابیت مطالب افزوده است که خود سبب افزایش بازدیدهای متعدد می‌شود. اهمیت این موضوع کمک شایانی به جذب افزایش مخاطب در خبرگزاری‌ها، به‌خصوص خبرگزاری‌هایی که مبادرت به پخش زنده جذاب و دیدنی می‌ورزند، کرده است. لذا این مهم، نیاز به هرچه بیشتر بررسی و پرداختن  به ویژه در دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها که به عنوان اتاق فکر در حوزه رسانه‌ها  محسوب می‌شود دارد. بنابراین پرسش اصلی مهم این حوزه، چیستی ذات پخش زنده می‌باشد. و اینکه در دنیای پخش زندهچهمی‌گذرد؟

 دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌ها به منظور بررسی این موضوع تخصصی نشستی با حضور مدیران مسئول ،اساتید و دست‌اندرکاران این حوزه برگزار می‌کند .در این هم اندیشی، محورهای زیر مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد:

  •  چه کاربردهایی را می‌توان برای پخش آنلاین در جریان کار خبرگزاری ها متصور بود؟
  • در حال حاضر به چه میزان از پخش زنده در کار خبرگزاری استفاده می‌شود؟
  • پخش آنلاین چه نکات مثبت و منفی در امر اطلاع‌رسانی دارد؟
  • نکات قوت و ضعفپخش زنده در خبرگزاری‌ها چیست؟

سخنرانان:

–         فرشته مرادی، مدیر عامل خبرگزاری پانا

–         عبدا.. عبداللهی، سردبیر خبرگزاری تسنیم

–         محمود رضا امینی ، مدیر عامل خبرگزاری موج

–         صادق وفایی نیکو، دستیار معاون خبر خبرگزاری ایسنا

–         زهره جوادیه ، کارشناس و مجری برنامه

دانشجویان ، خبرنگاران و علاقمندان حوزه رسانه امکان شرکت در این نشست را به صورت حضوری به نشانی تهران،‌ خیابان قائم مقام فراهانی،‌ بالاتر از تهران کلینیک،‌ کوچه هشتم، ‌پلاک ۱۵ دارند.

دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار می‌کند: نشست تخصصی تجربه‌نگاری خبرگزاری‌ها از پخش زنده

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *