ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

اعلام راه‌اندازی یک رسانه دانش‌بنیان

1 دقیقه خوانده شده
علی متقیان، مدیرعامل اسبق خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از بازگشت به عرصه خبر با یک رسانه جدید خبر داد.
اعلام راه‌اندازی یک رسانه دانش‌بنیان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایسنا؛ متقیان در توضیح روندی که پس از واگذاری ایسنا تا راه‌اندازی رسانه جدیدش طی کرد، چنین نوشت:

«باسمه تعالی

در شب عید بزرگ میلاد باسعادت میلاد بقیه الله الاعظم ، حجه بن الحسن العسکری (عج) و با بهره‌مندی از برکات ایام مبارک، باردیگر قلم دردست گرفته به یاری صاحب لوح وقلم، قدم دروادی خبر گذاشته و به اصل خویش بازگشتم.
پس از واگذاری مسؤلیت خبرگزاری ایسنا، هرچند دوری از وادی خبر و همکاران خوبم سخت و ملال آور بود اما لازم بود تا کمی به خود آیم و بیندیشم که خدمت در وادی اطلاع‌رسانی به شرط رضایت الهی و امانت داری و صداقت، تحسین برانگیز  است و شایسته تقدیر. اما بدست آوردن رضایت غیرخدا، سخت و جانکاه است، این سختی به سلامتی جسمی‌ام لطمه وارد کرد و مجبور به درمان دردهای متعددی شدم که نتیجه کوتاهی خودم و بی‌توجهی به سلامت بود.
توفیقی اجباری و توقفی ناخواسته و موقعیتی مناسب، برای توجه به سلامتی جسمی و روحی‌ام پدید آمد، تا به خود آیم و شکرگزار خداوند کریمی شوم که هرچه هست از اوست، وهرچه از سوی او برسد، نیکوست.
هرچند به مناسبت‌های مذهبی و لطف عزیزان بعضا با رسانه‌ها همراهی می کردم، اما با تشویق دوستان و علاقه ذاتی که نمی توان انکار کرد، مجددا بازگشته و درخواست راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی اخبار دانش بنیان را از معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی کردم که مورد لطف قرار گرفته، مجوز مربوطه صادر شد. برای راه‌اندازی هزینه‌ای لازم داشت که حقوق بازنشستگی کفاف آن را نمی داد و وعده ها هم عملی نشد، اما هنوز ناامید نیستم، تا اینکه دری دیگر گشوده شد، به صنعتی راه یافتم که حمل و نقل زمینی وحتی هوایی، متکی به اوست و مورد نیاز و استفاده همه مردم. صنعتی که این روزها بدلیل کمبود آن، متقاضیان به بازار سیاه متوسل شده و حاضرند، دوبرابر قیمت کارخانه خریداری کنند و دلالان هم به کم قانع نیستند.
آری نیاز حتمی حمل ونقل‌ امروز تایر اتومبیل است که در صنعت حمل ونقل کشور حرف اول را می زند و باکمبود آن اقتصاد کشور، لطمه می‌خورد.
ورود به این صنعت و کسب اطلاعاتی در این زمینه وآشنایی با جناب دکتر گنجی، ریاست محترم انجمن صنفی کارفرمایی، تولید، تامین کنندگان مواد اولیه و زنجیره ارزش صنایع لاستیک ایران وهمراهی وهمکاری بزرگ منشی ایشان وشرکت در همایشی که این صنف با حضور دست اندرکاران این صنعت برگزار شده بود، به ورود به خبر تایر تشویق شدم. با همکاران خوبی که در رسانه های مختلف قلم زده و سابقه حرفه ای در خبر دارند، پایگاهی را بنا گذاشته شد باعنوان “تایر نیوز” با نشانی  مصوب http://tirenews.ir با هدف رسیدن به “ندای صنعت تایر”. تا بتوان ناگفته های این صنعت را بدون حب و بغض و توجه به مسایل سیاسی، بدون توجه به خط و خطوط جناحی، صرفا بمنظور  اطلاع رسانی و توجه مردم ومسئولان به‌ صنعت تایر وصنایع وابسته آن، باخبرهای صحیح و دقیق وحفظ امانت و دوری از هیاهوهای خود ساخته، به مشکلات این صنعت از جمله گسترش آن تاخودکفایی، توجه دادن به نیاز مردم وانتقال درخواست مصرف کنندگان به مسولان کارخانه تایر، واردات موارد اولیه، صادرات محصولات، جهانی شدن صنعت تایر ایران، با تولید تایر با استانداردهای جهانی و توجه به مسایل کارگری، درجهت رفاه بیشتر کارکنان این صنعت وتوجه دادن مسؤلان به نگاه بیشتر به صنعتی که با حمایتی مختصر از آن، می توان جشن واقعی خودکفایی صنعت تایر را درکشور برپا کرد.
همه اینها و خیلی از ناگفته‌ها، موجب شد که مجددا به خبر بازگشته واین بار به جای اداره یک خبرگزاری جامع، صرفا به دور از توجه به مسایل سیاسی و اخبار حوزه‌های مختلف سیاست داخلی و خارجی، اجتماعی و ورزشی و… صرفا به اخباری بپردازیم که نقشی در صنعت تایر و صنایع وابسته به آن  داشته و به معنای واقعی کلمه “ندای صنعت تایر”  کشور باشد، امید دارد کار “تایر نیوز ” به جایی برسد که تمامی دست اندر کاران این صنعت، از کارخانه داران بزرگ تا صنایعی که به طریقی به این صنعت عظیم ، وابسته است، فروشندگان و عرضه‌کنندگان خدمات تایر و حتی تمام فارسی زبانان استفاده کننده از محصولات این صنعت، که شامل همه ایرانیان عزیز و فارسی زبان جهان می شود، بامراجعه به تایر نیوز،  نیاز خود را از خبر در این زمینه برطرف کنند، این بارهم درخواست خویش را به معاونت رسانه ای و تبلیغات وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی تقدیم وبارویی گشاده و نگاهی محبت آمیز و همراه ، اجازه دادند که باعنوان “پایگاه خبری تایر نیوز”  بار دیگر به جمع همکاران عزیز خود درحوزه رسانه به پیوندم، امید دارد با ورود مجدد به صحنه خبر، باعنایت خاص صاحب لوح و قلم ، با بهره مندی از حمایت همکاران رسانه ای در رسانه های مکتوب و برخط، در باز نشر خبر های “تایر نیوز”، در رسانه های خود، توانایی این پایگاه به جایی برسد که تمامی خبرهای مربوط به این صنعت، صرفا بامنبع مطمئن “تایر نیوز”  با طیب خاطر و بدون نگرانی،  از  http://tirenews.ir استفاده کنند.

لینک کوتاه: http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=15575

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *