ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

آشنایی با شبکه پرس تی وی

1 دقیقه خوانده شده

پرس تی ‌وی (Press TV) نخستین شبکه خبری بین‌‌ المللی ایرانی به زبان انگلیسی است که به صورت ۲۴ ساعته به پخش اخبار می ‌پردازد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و به نقل از معاونت برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران؛ شبکه پرس تی وی پس از تقریبا چهار ماه دوره آزمایشی  در ۱۱ تیر سال ۱۳۸۶ رسما فعالیت خود را آغاز کرد و چند روز بعد نیز با حضور رئیس جمهور وقت افتتاح رسمی شد.

با توجه به انگلیسی بودن زبان شبکه، این شبکه ابتدا با هدف گذاری پخش برنامه برای مردم اروپا و آمریکا برنامه ریزی شده بود اما بعدها سعی شد پوشش آن گسترش یابد.

هدف گذاری محتوایی پرس تی وی؛ مقابله با سلطه رسانه های غربی در حوزه خبر و برنامه سازی و ایجاد پل ارتباطی با ملل دنیا و معرفی سیاست های جمهوری اسلامی ایران  بدون واسطه است.

پایگاه اصلی این شبکه در تهران است و خبرنگاران مقیم بسیاری در نقاط استراتژیک و مهم جهان مستقر کرده‌ است.

فراهم آوردن زمینه و پلی برای درک متقابل فرهنگ‌ های گوناگون جهان، تشویق و ترغیب ملل و اقوام مختلف بشر با دیدگاه‌ها و اعتقادات دینی مختلف برای برقراری ارتباط با یکدیگر از دیگر اولویت ‌های پرس‌ تی‌ وی است.

برنامه سازی در پرس تی وی در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی انجام می گیرد و شعار اصلی شبکه پرس تی وی «خبر از نگاه جدید» برای شکستن سلطه رسانه‌های گروهی غربی است.

شبکه پرس تی وی در موضوعات ومحورهایی که کمتر مورد توجه شبکه های انگلیسی زبان دیگر قرار دارد، بیشتر تمرکز کرده است. موضوعاتی از قبیل مظلومیت ملت فلسطین و تجاوهای رژیم  صهیونیستی از جمله این موارد است.همچنین معرفی اسلام ناب محمدی(ص) و انسان دوستانه، افشاگری رسوایی های دولت­های غربی مدعی حقوق بشر و دموکراسی در حمایت از رژیم­های دیکتاتوری و مرتجع در منطقه یا تفرقه افکنی بین کشورهای مسلمان،از مباحث مهمی است که شبکه پرس تی وی اهمیت و توجه خاصی برای آن قائل است.

اخبار مرتبط به چهار حوزه ایران، خاورمیانه، آمریکا و انگلیس در اولویت پوشش خبری قرار دارد. بر اساس آمارگیرهای معتبر و قابل اعتماد، بیشتر مخاطبان شبکه پرس تی وی در آمریکا، انگلیس، هند، پاکستان، نیجریه وعربستان سعودی هستند.

وب سایت انگلیسی پرس تی وی (www.presstv.ir) که چند ماه قبل از آغاز رسمی  پخش تلویزیونی شبکه آغاز به کار کرد، مکمل پوشش خبر تلویزیونی و جوابگوی فناوری ارتباطات امروزی از قبیل تحولات سریع در عرصه تلفن همراه و ابتکار راه اندازی شبکه های اجتماعی و ایجاد تعامل بین شبکه و مخاطبان خود است.

اخیرا، اخبار به زبان فرانسه به وب سایت شبکه نیز اضافه شده و بزودی کانال فرانسوی زبان شبکه پرس تی وی راه اندازی خواهد کرد.

در عرصه سوشیال مدیا، این شبکه فعالیتهای متعدد و گسترده ای دارد که میتوان به صفحه فسیبوک آن اشاره داشت که در سال بیش از یک میلیارد بازدید دارد.

آشنایی با شبکه پرس تی وی

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *