ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

آشنایی با شبکه سحر

1 دقیقه خوانده شده
آشنایی با شبکه سحر

شبکه جهانی سحر، نخستین شبکه تلویزیونی برون مرزی سیمای جمهوری اسلامی ایران است که در تاریخ ۲۵ آبان۱۳۷۶ هجری شمسی به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران؛ این شبکه چهار کاناله متشکل از کانالهای ۲۴ ساعته اردو، کردی، آذری بالکان است. شبکه سحر شبکه ای تلویزیونی ایرانی برای مخاطبان غیر ایرانی و با ساختار یک شبکه عمومی است که نه تنها به پخش اخبار و برنامه های سیاسی تحلیلی و گفتگو می پردازد که تولید و پخش قالب های مختلف برنامه سازی تلویزیونی از مستند، ترکیبی، نمایشی، انیمیشن و جنگ را در موضوعات گوناگون سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و معارف دینی را برای همه گروههای مختلف سنی، جنسی، صنفی، تحصیلی و مذهبی مخاطب شبکه سحر را در دستور کار دارد.

در ضمن رادیوهای همزبان با کانال های سحر هم تحت پوشش این شبکه قرار دارند که از طرق مختلف فرکانسی و اینترنتی در دسترس مخاطب قرارگرفته اند و به عنوان مکمل تلویزیون عمل می­کنند. شبکه سحر در تولید آثار ارزشمند تلویزیونی توفیقات خوبی داشته است که میتوان به آثار ذیل اشاره داشت، مستند خاطرات جنگ ۳۳ روزه ( سیل در خانه عنکبوت)، خاک و مرجان، سیاه و سپید، پاریس تا پاریس، راه نجات، ناسپاس، راه بهشت، ایران دیاری برای تمام فصول، مجموعه نیل دوستی، مستند روایی میراث ایران، ایران سرزمین مردمان اصیل، رهروان نور، تعصب کور، راهنمای سفر در ایران، هنر عاشورایی و …سایت های شبکه های سحر هر کدام به فراخور مخاطب خویش، علاوه بر اخبار و تحولات منطقه ای ایران، منطقه حوزه هدف خود را پوشش خبری قرار می دهند و با ارتباط دو سویه با مخاطب از طریق فضای مجازی، ضریب نفوذ پیام انقلاب اسلامی در جامعه هدف را افزایش می­دهند.

آدرس وب سایت کانال بالکان: http://balkan.sahartv.ir/

آدرس وب سایت کانال اردو:http//:urdu.sahartv.ir 

آدرس وب سایت کانال آذری:http//: azeri.sahartv.ir 

آدرس وب سایت کانال کردی:  http//:kurmanci.sahartv.ir

         http//:Kurdish.sahartv.ir                                       

آشنایی با شبکه سحر

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *