ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

آشنایی با شبکه آی‌ فیلم برون مرزی

1 دقیقه خوانده شده

شبکه آی‌ فیلم (iFILM) عربی با شعار”آی فیلم دوست خانواده تو”  در شهریور۱۳۸۹ همزمان با عید سعید فطر به منظور پخش فیلم، سریال‌ و برنامه برای مخاطبان عرب زبان به صورت ۲۴ ساعته کار خود را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران؛ در خرداد سال ۱۳۹۰ نیز، شبکه آی ‌فیلم فارسی برای فارسی زبان های داخل و خارج کشور افتتاح شد.  سپس شبکه آی ‌فیلم انگلیسی در ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ با مأموریت پخش برنامه های فیلم‌ و سریال‌ برای مخاطبان انگلیسی زبان سراسر دنیا شروع به کار کرد.

همچنین کانال ” آی فیلم ۲″ در آستانه بهار و عید نوروز طی مراسمی در مجموعه سعادت آباد معاونت برون مرزی و با حضور رئیس رسانه ملی و برخی از مدیران ارشد سازمان صدا وسیما، برای فارسی زبانان منطقه از جمله کشورهای افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان و…افتتاح و در کنار کانال های عربی، فارسی و انگلیسی (منظومه شبکه آی فیلم)  آغاز به پخش رسمی کرد. این کانال برون‌مرزی به صورت ۲۴ ساعته با بهره گیری از فیلم و سریال‌های ایرانی، موسیقی و برنامه ایران‌شناسی، با هدف تقویت و ترویج اشتراکات فرهنگی در کشورهای همزبان همسایه، گام برمی دارد.

شبکه آی ‌فیلم با داشتن پشتوانه غنی آثار نمایشی ایرانی با رویکرد آشنا کردن جامعه ۳۵۰ میلیونی عرب­ زبان و جمعیت یک میلیارد و۵۰۰ میلیونی انگلیسی زبان دنیا با فرهنگ و هنر و تاریخ و جامعه امروز ایران اسلامی و در مرحله بعد برای پر کردن اوقات فراغت جامعه ۱۵۰ میلیونی خانواده‌های ایرانی و فارسی زبان‌ها (داخل و خارج از مرزهای ایران) راه ‌اندازی شده است.

جدول پخش کانالهای سه گانه آی ‌فیلم با توجه به زمان مناسب برای مخاطبان در پنج قاره جهان تنظیم می‌شود. سریال‌های تلویزیونی، فیلم‌های سینمایی، مسابقه‌های هنری، پشت صحنه فیلم‌ها و سریال‌های در حال ساخت، نقد و بررسی فیلم‌ها و سریال‌های در حال تولید، پخش فیلم‌های مستند و کوتاه و پخش گزارش­هایی با موضوع جاذبه‌های فرهنگی، هنری و جغرافیایی ایران، بخش‌هایی از جدول پخش روزانه شبکه ای فیلم هستند. از جمله آثار نمایشی تولیدی شبکه آی فیلم می توان به سریال های «قاب خاطره»، «یادآوری» و «تنهایی لیلا» اشاره کرد که کلیه مراحل تولید آنها در مرکز فیلم این شبکه انجام شده است.

شبکه آی‌فیلم انگلیسی عالوه بر پخش ماهواره ای، در داخل کشور نیز از طریق دستگاه گیرنده دیجیتال به صورت دو زبانه و همچنین از طریق پخش اینترنتی در وبگاه و اپلیکیشن های موبایل قابل دریافت است.

سایت فارسی این شبکه (http://ifilmtv.ir/) وظیفه پشتیبانی مجازی شبکه آی فیلم را دارد و علاوه بر انتشار اخبار و تحولات مرتبط با فیلم و سریال، پذیرای نظرات و پیشنهادات مخاطبان نیز هست.

آشنایی با شبکه آی‌ فیلم برون مرزی

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *