س٫ خرداد ۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

ویرایش بخش رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری فعال شد

1 دقیقه خوانده شده
بخش ارزیابی و رتبه بندی پایگاه های خبری در سامانه جامع رسانه های کشور برای ویرایش فعال شد.
ویرایش بخش رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری فعال شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه؛ در سامانه جامع رسانه های کشور وضعیت بخش ارزیابی و رتبه بندی پایگاه های خبری برای ویرایش تا پایان تاریخ  ۱۴۰۳/۰۹/۲۶  فعال است.

در شیوه نامه رتبه بندی پایگاه های خبری آمده است؛ رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری به‌ منظور ایجاد رقابت سالم و حرفه‌ای و تشخیص جایگاه واقعی هر پایگاه خبری و با هدف ارتقای سطح کیفی رسانه‌های کشور انجام شده و رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری، بر اساس ارزیابی کمیته رتبه‌بندی از فعالیت رسانه در زمان و دامنه زمانی اعلام شده صورت می‌گیرد. مجموع امتیازات مربوط به شاخص‌های در نظر گرفته شده ۱۰۰ است. شاخص‌ها و تعاریف زیر برای ارزیابی یک ساله ملاک است. اجرای طرح رتبه‌بندی در دوره‌های یک ساله صورت می‌گیرد و پس از نهایی شدن نتایجِ کمیته رتبه‌بندی، اعلام عمومی می‌شود. شایسته است، تکمیل اطلاعات خواسته شده و مستندات آن توسط شخص «صاحب ‌امتیاز» انجام شود تا حقوق رسانه، محفوظ بماند. به امتیاز نهایی پایگاه‌های خبری غیر سراسری (به تشخیص کمیته رتبه‌بندی) و اختصاصی (تک‌زمینه‌ای) به ‌غیر از ورزشی و اقتصادی و همچنین پایگاه‌های خبری غیر فارسی‌زبان ۱۰ درصد افزوده خواهد شد. به امتیاز نهایی پایگاه‌های خبری فعال در پیام‌رسان‌های بومی، به‌شرط دارا بودن مخاطبان بالای ۲ هزار نفر در آن پیام‌رسان، به‌ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۲ درصد افزوده خواهد شد. (حداکثر ۱۰ درصد) در صورتی که اعضای کمیته رتبه بندی خود دارای پایگاه خبری باشند، رسانه آن‌ها توسط معاونت مطبوعاتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. به منظور بررسی میزان مخاطب، ساعات فعالیت و تعداد اخبار منتشر شده در روز، پایگاه‌های خبری می توانند کد اعلام وصول الکترونیک ارائه شده از سوی سامانه جامع رسانه‌ها را که در پنل کاربری صاحب امتیاز قراردارد ، در رسانه خود قرار دهند.

لازم به توضیح است مدیران پایگاه های خبری می توانند در مهلت مجاز نسبت به ویرایش اطلاعات براساس موارد خواسته شده اقدام کنند.

خبرنگار: علی قنبری

لینک کوتاه: http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=16325

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *