ی٫ اردیبهشت ۱۶ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

۱۵ خبرنگار طی ۱۰ روز در غزه کشته شدند

1 دقیقه خوانده شده
بر اساس آمار کمیته حفاظت از خبرنگاران (CPJ) از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون ۱۵ خبرنگار شهید شده‌اند که نزدیک به نیمی از روزنامه نگارانی که کشته شدند به عنوان عکاس یا فیلمبردار سعی می کردند فاجعه انسانی در فلسطین را مستند کنند.
۱۵ خبرنگار طی ۱۰ روز در غزه کشته شدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا ؛ بر اساس آخرین آمار کمیته حفاظت از خبرنگاران (CPJ) در ۱۰ روز اول جنگ حماس و رژیم صهیونیستی، حداقل ۱۵ روزنامه نگار کشته شده اند و بسیاری از افراد دیگر مفقود یا مجروح شده اند، این درحالی است که بر اساس آمار این کمیته از آغاز جنگ اکراین و روسیه تا کنون در مجموع ۱۵ خبرنگار کشته شده‌اند.

اکثر ۱۱ فلسطینی که در جریان جنگ حماس ورژیم صهیونیستی کشته شدند، در جریان بمباران اسرائیل جان باختند و سه روزنامه‌نگار اسرائیلی کشته شدند و یک روزنامه‌نگار لبنانی در حمله موشکی رژیم صهیونیستی به لبنان کشته شد.

نزدیک به نیمی از روزنامه نگارانی که کشته شدند به عنوان عکاس یا فیلمبردار کار می کردند.

بیشتر خبرنگارانی که جان خود را از دست دادند در غزه کشته شدند. بیش از ۱۴۰۰ اسرائیلی و بیش از ۲۷۵۰ فلسطینی در جریان جنگ تا شامگاه دوشنبه کشته شده اند.

در میان خبرنگاران کشته شده یک فیلمبردار رویترز مستقر در بیروت در جریان حمله روز جمعه در جنوب لبنان کشته شد که منجر به زخمی شدن شش خبرنگار دیگر از جمله دو خبرنگار رویترز و روزنامه نگاران خبرگزاری فرانسه و الجزیره شد.

روزنامه نگاران طبق قوانین بین المللی بشردوستانه غیرنظامی محسوب می شوند و نباید مستقیماً در حملات هدف قرار گیرند.
الساندرا گالونی سردبیر رویترز، روز دوشنبه از مقامات رژیم صهیونیستی خواست درباره مرگ او تحقیق کنند و خاطرنشان کرد ;i شاهدان عینی ‘در صحنه گفتند که این خبرنگار در حمله اسرائیل کشته شده است.

طرفداران آزادی مطبوعات شروع به اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی کرده اند تا به اقدامات نظامی که بر زندگی غیرنظامیان از جمله روزنامه نگاران تأثیر می گذارد پایان دهند.

کریستوف دلور، دبیرکل گزارشگران بدون مرز در بیانیه ای اعلام کرد: ما رسماً از مقامات رژیم صهیونیستی می‌خواهیم که به اقدامات نظامی که قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند و منجر به کشته شدن غیرنظامیان از جمله روزنامه‌نگاران می‌شود، پایان دهند.

او افزود: این گروه همچنین از طرف‌های درگیر می‌خواهد تعهدات خود را برای محافظت از روزنامه‌نگاران در جریان درگیری‌ها اجرا کنند و از نهادهای بین‌المللی می‌خواهد اطمینان حاصل کنند که این اقدامات حفاظتی رعایت می‌شود.

برای یازدهمین روز متوالی، تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه با بمباران شدید جنگنده‌ها، قایق‌های جنگی و توپخانه و هدف قرار دادن خانه‌ها، برج‌ها و ساختمان‌های مسکونی ادامه دارد، در حالیکه ۶۴ درصد قربانیان این تجاوزات را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند. در این حملات بیش از ۱۰ هزار فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند.

لینک کوتاه: http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=14249

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *