ش٫ اردیبهشت ۲۹ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

گزارش سفر سه روزه هیات رسانه‌ای ایران به لبنان

1 دقیقه خوانده شده
روایت فتح نام کاروان رسانه ای جمهوری اسلامی ایران بود که به لبنان اعزام شد و پس از شرکت در یازده برنامه اعم از بازدید و جلسات هم اندیشی، شب گذشته به کشور بازگشت.
گزارش سفر سه روزه هیات رسانه‌ای ایران به لبنان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از روابط‌عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ هدف از این سفر سه روزه، دیدار با مسئولان فرهنگی و سیاسی لبنان و گروه های مردمی جبهه مقاومت به منظور تبادل دیدگاه ها در اعلام همبستگی رسانه های جمهوری اسلامی با محور مقاومت و هم‌افزایی در برابر اقدامات رسانه ای – تبلیغاتی رژیم صهیونیستی بود.

اعضای کاروان را سه مدیرمسئول، سه سردبیر، پنج خبرنگار برگزیده جشنواره ملی رسانه ها، یک خبرنگار مترجم، یک مستندساز و سه مسئول حوزه مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل دادند. به گونه ای که رسانه های ایسنا، جوان، ایران، وطن امروز، مشرق، تهران تایمز، شرق، تسنیم، صبح تبریز، برنا، فرهیختگان و نورنیوز در این سفر نماینده داشتند. سرپرستی گروه را معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برعهده داشت و مدیران کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی و رسانه های خارجی او را همراهی کردند.

دیدار با معاون اجرایی حزب الله لبنان، گردهم‌آیی گرو‌ه‌های فلسطینی مقیم در لبنان، حضور در گلزار شهدای مقاومت و بازدید از شبکه تلویزیونی المنار و ملاقات با مدیران رسانه ای حزب الله، برنامه‌های روز نخست کاروان روایت فتح بود.

عزیمت به جنوب لبنان و دیدار با تعدادی از مسئولان و فرماندهان حزب الله و جلسه پرسش و پاسخ با موضوع جنگ غزه و موضعذو حضور نیروهای مقاومت لبنان در آن، حضور در منزل سه شهید حزب الله در نبطیه که در درگیری های اخیر به شهادت رسیدند و جلسه با نمایندگان تشکل های سیاسی – مردمی فلسطینی و لبنانی حامی مقاومت، برنامه های روز دوم بود.
گروه رسانه ای جمهوری اسلامی، آخرین روز سفر خود را با دیدار وزیر فرهنگ لبنان آغاز کرد. سپس به شبکه المیادین رفت و ضمن بازدید از استودیو و تحریریه این تلویزیون، با غسان بن جدو، رئیس هیأت مدیره و از خبرنگاران و مدیران رسانه ای سرشناس جهان عرب دیدار و گفتگو کرد.

گفتگو با اسامه حمدان از مسئولین ارشد جنبش حماس و حضور در سفارتخانه جمهوری اسلامی و گفتگو با سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان، آخرین برنامه گروه ایرانی در این سفر سه روزه بود.

لینک کوتاه: http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=14393

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *