پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

گردشگری ایران و کرواسی رونق می‌گیرد

1 دقیقه خوانده شده
سفیر جمهوری اسلامی ایران در زاگرب در دیدار با وزیر گردشگری و ورزش کرواسی با تاکید بر توسعه روابط بین دو کشور در حوزه گردشگری و ورزش از فعال شدن کارگروه مشترک گردشگری و توریسم دو کشور خبر دادند.
گردشگری ایران و کرواسی رونق می‌گیرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از پرسون؛ در این دیدار پرویز اسماعیلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در زاگرب و نیکولینا برنیاتس وزیر گردشگری و ورزش کرواسی ضمن بررسی تفاهم‌نامه‌های جاری، بر لزوم اجرا و در صورت نیاز تدوین و روزآمدسازی اسناد موجود تاکید کردند.

ظرفیت‌های فراوان تاریخی، فرهنگی و طبیعی دو کشور و همچنین اشتراکات فرهنگی و دوستی دو ملت، به‌عنوان مولفه‌های اساسی برای توسعه همکاری در بخش توریسم مورد اشاره قرار گرفت. گردشگری تخصصی در حوزه‌های سلامت، طبیعت و فناوری نیز از جمله زمینه‌های مورد بحث در این جلسه بود.

دو طرف توافق کردند تا به‌زودی کارگروه مشترک گردشگری میان ایران و کرواسی فعال شود. در حوزه ورزش نیز مقرر شد طرفین تدوین تفاهمنامه‌ای را برای تنظیم چارچوب کلی همکاری‌ها در دستور کار قرار دهند.

کمک متقابل دو کشور به نوسازی ساختار برخی رشته‌های ورزشی مانند شنا و کشتی، تبادل مربیان و ورزشکاران، اردوهای مشترک و نیز همکاری‌های علمی‌ورزشی مورد تاکید دو طرف قرار گرفت.

گردشگری ایران و کرواسی رونق می‌گیرد

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *