س٫ اردیبهشت ۱۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

کتاب روزنامه‌نگار گناوه‌ای منتشر شد

1 دقیقه خوانده شده
کتاب "ناقص حیات داوودی" تالیف "محمد مظفری" روزنامه نگار ، مدیر مسوول و صاحب امتیاز نشریه "صدای بندر" به همت انتشارات دریانورد در ۲۵۶ صفحه منتشر شد.
کتاب روزنامه‌نگار گناوه‌ای منتشر شد

کتاب “ناقص حیات داوودی” تالیف “محمد مظفری” روزنامه نگار ، مدیر مسوول و صاحب امتیاز نشریه “صدای بندر” به همت انتشارات دریانورد در ۲۵۶ صفحه منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ نویسنده کتاب ناقص حیات داوودی گفت: این کتاب در خصوص شعر و زندگی شاعر گناوه‌ای کربلایی “محمدقلی شاعری ” معروف به ناقص حیات داوودی است که تاکنون به خوبی در حوزه ادبیات جنوب کشور و استان بوشهر معرفی نشده است.

” محمد مظفری” روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: کربلایی محمدقلی شاعری در قالب‌های مختلف شعری تبحر داشته، ولی منظومه بلند او یکی از حماسه‌های ایران زمین است که به پیروی از شاهنامه فردوسی سروده شده و مردم شهرستان گناوه آن را بسیار دوست دارند.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته برای معرفی این شاعر صاحب سبک اتفاق خاصی انجام نشده است، تصریح کرد: در این اثر ضمن معرفی زندگی اجتماعی و شخصی ناقص به ویژگی‌های شعری او نیز پرداخته‌ شده است.

مظفری با بیان اینکه بسیاری از اشعار ناقص در گذر تاریخ از بین رفته، افزود: در این اثر تلاش شده با کمک بزرگان منطقه حیات داوود و شهرستان گناوه تعداد زیادی از اشعار این شاعر صاحب‌ذوق بازیابی و به ثبت برسد.

وی با بیان اینکه ناقص یکی از پیشگامان حماسه‌سرایی ، جنگ‌نامه‌نویسی و کلاسیک‌گویی در شعر استان بوشهر بوده است، گفت: در این کتاب سعی شده از شاعران پیرو این شاعر بزرگ هم یادی شود.

مظفری گفت: افزون بر این، در قسمت دوم کتاب به زندگی و شعر “ملا سراج ” دیگر شاعر اهل روستای “محمدصالحی ” نیز پرداخته شده است.

وی ادامه داد: این اثر قرار است در اردیبهشت امسال در همایش بزرگداشت “ناقص حیات داوودی ” در روستای “محمد صالحی” شهرستان گناوه رونمایی شود.

لینک کوتاه: http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=16154

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *