ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

کانال‌ها و سامانه‌های خبری ساماندهی می‌شوند

1 دقیقه خوانده شده
صاحبان امتیاز رسانه‌ها می توانند با مراجعه به سامانه جامع رسانه‌های کشور نسبت به ثبت و معرفی رسمی سامانه‌های خبری و پیوست‌های فضای مجازی متعلق به رسانه خود که در انواع سکوها و کارافزارهای ایرانی منتشر می‌شوند، اقدام نمایند.
کانال‌ها و سامانه‌های خبری ساماندهی می‌شوند
صاحبان امتیاز رسانه‌ ها می توانند با مراجعه به سامانه جامع رسانه‌ های کشور نسبت به ثبت و معرفی رسمی سامانه‌های خبری و پیوست‌ های فضای مجازی متعلق به رسانه خود که در انواع سکوها و کار افزارهای ایرانی منتشر می‌ شوند، اقدام نمایند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از روابط عمومی معاونت امور رسانه ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ صاحبان امتیاز رسانه ها از این پس می توانند در بخش سامانه خبری، انواع کانال ها، کارافزار و اپلیکیشن های خبری متعلق به رسانه خود را ثبت نموده و در این مرحله ضمن برخورداری از حمایت های قانون مطبوعات، مشمول افزایش ضریب کیفی و مشوق های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای توسعه رسانه ای کشور در فضای مجازی شوند.

هم چنین نظر به وجود ظرفیت های قانونی و وظایفی که  در مصوبات شورای عالی فضای مجازی و نیز آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات پیش بینی و به عهده هیات نظارت بر مطبوعات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاده شده است، تمامی شخصیت های حقیقی و حقوقی علاقه مند و فعال رسانه ای در فضای مجازی و اداره کنندگان کانال ها، کارافزارها و سامانه های خبری فاقد پروانه فعالیت نیز می توانند با مراجعه به سامانه جامع رسانه های کشور نسبت به ثبت درخواست اخذ مجوز فعالیت اقدام نمایند.

این مهم در راستای اجرای قانون و حمایت از رسانه‌ های دارای مجوز در قبال برخی فعالیت های غیر قانونی و بدون هویت و نیز کمک به بسط مرجعیت خبری داخلی و فعالیت قانونی در عرصه اطلاع رسانی کشور انجام می شود.

بدیهی است رسیدگی به درخواست‌ های فعالیت رسانه ای کانال ها و سامانه های خبری با اولویت انجام می گیرد و در صورت احراز شرایط قانونی و تایید صلاحیت، مجوز فعالیت آنها صادر می‌ شود.

لینک کوتاه: http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=14916

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *