ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

کارت خبرنگاری در راستا هویت‌بخشی به خبرنگاران واقعی صادر می‌شود

1 دقیقه خوانده شده
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: یکی از اهداف مهم در سال ۱۴۰۱ تربیت خبرنگاران تخصصی در حوزه‌های فرهنگ، هنر، اقتصاد، کشاورزی و غیره با برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه است.
کارت خبرنگاری در راستا هویت‌بخشی به خبرنگاران واقعی صادر می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از خبرگزاری فارس از گنبدکاووس؛ محمد رعیت  در نشست خبری نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با خبرنگاران شرق گلستان در سالن ارشاد گنبدکاووس اظهار کرد: در عصر کنونی تخصص و سرعت در رسانه‌ها و آگاهی‌بخشی حرف اول را می‌زند و در این راستان برنامه‌های مهمی را در سال ۱۴۰۱ برای خبرنگاران دنبال خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف مهم ما در این راستا برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه برای تربیت خبرنگاران متخصص در حوزه‌های مختلف مانند فرهنگ، هنر، کشاورزی، صنعت، معماری و غیره است تا خبرنگاران در کنار هم در حوزه‌های مختلف بتوانند قلم‌زده و به نتایج مطلوبی در زمینه رشد و ارتقاء استان رسیده و بتوانیم از نمایندگان و مدیران به صورت تخصصی مطالبه‌گری داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: برای برگزاری دوره‌های تخصصی تلاش داریم تا اساتید مختصص و مجرب در این حوزه‌ها در سطح کشوری دعوت کنیم و انتظار داریم خبرنگاران ضمن شناسایی توانمندی خود در هر یک از این حوزه‌ها با ثبت‌نام در این دوره‌ها استقبال خوبی داشته باشند.

وی ادامه داد: زمانی که خبرنگار دوره تخصصی را گذرانده و در حوزه تخصصی مرتبط با دوره آموزشی آثاری تولید کند ضمن حمایت از آنها آگهی مجزا به این خبرنگار تعلق می‌گیرد.

رعیت گفت: سرلوحه کار ما در خدمتگزاری رعایت و اجرای قانون بوده و تا جایی که قانون نشکند به نفع مردم و خدمت گیرنده قانون را تسهیل کرده و کمک خواهیم کرد.

وی بیان کرد: در راستای حفظ هویت و حرمت جامعه رسانه کارت خبرنگاران صادر می شود تا خبرنگار واقعی از خبرنگارنماها  مشخص شده و اگر فردی یا مدیر مسوولی حقوق خبرنگاران را تضیع کند از حدود و حقوق آنها دفاع خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ابراز کرد: در مرحله نخست به مدیران مسوول احترام گذاشته و از آنها می‌خواهیم تا اسامی خبرنگاران واقعی خود را اعلام کنند و اگر براساس مستندات خلاف آن ثابت شود در جهت حمایت از آن خبرنگار اقدام خواهیم کرد.

وی افزود: مسکن خبرنگاران‌ و توزیع عادلانه آگهی به خبرنگاران سراسر استان در دستور کار بوده و تمام تلاش خود را برای اجرای عدالت در همه حوزه‌ها برای دفاع از حقوق خبرنگاران به کار خواهیم بست‌.

رعیت خاطرنشان کرد: تقویت و تشکیل تشکل‌های مردمی و صنفی از دیگر برنامه‌های ما بوده و قرار است با تقویت و تشکیل این تشکل‌ها برنامه‌ها و فعالیت‌هایی مانند برگزاری جشنواره رسانه، مطبوعات، توزیع آگهی‌ها و غیره را به این تشکل‌ها بسپاریم زیرا معتقدیم وقتی کار را به خود شما خبرنگاران که تجربه کافی دارید بسپاریم قطعا نتیجه کار مطلوب و خوب خواهد بود.

وی گفت: خلوص و صداقت دو شاخص و ریل‌گذاری مهم در ثابت قدم بودن مسیر فعالیت‌ها بوده و این دو شاخص باید توسط رسانه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با تاکید بر همدلی در اشتراکات در زمان فعالیت توسط رسانه‌ها و خبرنگاران بیان کرد: هر یک از رسانه‌ها و یا خبرنگاران ممکن است تمایل به یک گروه و یا جناح خاصی داشته و علاقمند به قلم زدن باشند، ضمن‌احترام به همه این افراد انتظار داریم برای رشد رسانه‌ها اولویت کار و فعالیت خود را بر اشتراکات گذاشته و با نوا و صدای همدلی در اشتراکات پشت هم باشند. استان‌هایی مانند اصفهان و یا مازندران خیلی سیاسی بوده اما در زمان اشتراکات پشت و حامی هم بودند و به همین دلیل رشد کردند.

وی اظهار کرد: در گام دوم انقلاب همه ما باید اول خودسازی کرده و سپس حوزه مسوولیت خود و قانون آن را شناخته و مطالعه کنیم تا بتوانیم جامعه و تمدن را بسازیم.

کارت خبرنگاری در راستا هویت‌بخشی به خبرنگاران واقعی صادر می‌شود

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *