د٫ اردیبهشت ۱۷ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

پیام تسلیت صالحی در پی درگذشت آیت‌الله سید محمد حسینی کاشانی

1 دقیقه خوانده شده
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت آیت‌الله سید محمد حسینی کاشانی از نمایندگان ادوار مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.
پیام تسلیت لیلا امانی فعال رسانه ای استان قزوین به نماینده مجلس خبرگان رهبری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ در متن پیام تسلیت سیدعباس صالحی آمده است:

«جناب آقای سید موسی حسینی کاشانی

خبر درگذشت پدر بزرگوارتان، فقیه ربانی ابوالشهید مرحوم آیت‌الله سید محمد حسینی کاشانی در ایام مبارک ماه رمضان موجب تاسف و تاثر شد.

فقدان این عالم والامقام را، که از امام راحل و مراجع بزرگوار حوزه بهره وافر برد و سالیان سال در تربیت حوزویان کوشید و در اخلاق و فضیلت ممتاز بود، به جنابعالی، خانواده محترم و بیت شریف ایشان و نیز شاگردان و علاقه‌مندان آن مرحوم صمیمانه تسلیت می‌گویم.

از خداوند منان برای آن فقید سعید رحمت واسعه و غفران الهی و برای جنابعالی و بازماندگان مکرم صبر و اجر مسالت دارم.»

آیت‌الله سیدمحمد حسینی کاشانی نماینده دوره اول مجلس خبرگان رهبری و از اساتید حوزه علمیه قم بود. وی که پدر همسر حجت الاسلام و المسلمین علوی وزیر اطلاعات بود در سال ۱۳۱۳ در کاشان متولد و تحصیلات خود را در همان شهر آغاز کرد. سپس عازم قم و درس فقه را در این شهر ادامه داد.

آیت‌الله حسینی کاشانی چند سالی را هم در نجف در درس علمای این شهر حضور داشت و پس از بازگشت به قم تحصیل و تدریس علوم دینی را در حوزه علمیه آنجا ادامه داد.

وی در روز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ مصادف با ۱۳ رمضان بر اثر کهولت سن در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت.

پیام تسلیت صالحی در پی درگذشت آیت‌الله سید محمد حسینی کاشانی

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *