ج٫ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

پنجمین همایش ملی سواد رسانه‌ای برگزار می‌شود

1 دقیقه خوانده شده
پنجمین همایش ملی سواد رسانه‌ای در بهمن ماه امسال توسط مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.
پنجمین همایش ملی سواد رسانه‌ای برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ این همایش ملی با موضوع محوری «کودک و خانواده در فضای مجازی» با مشارکت دانشگاه‌ها، نهادها و انجمن های تخصصی، در بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد.

موضوع صیانت از حقوق کودکان و خانواده‌ها در فضای مجازی و تبیین راه کارهای قویت زیست بوم کودک در فضای مجازی یکی از ماموریت‌های اصلی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی است.

گفتنی است چهارمین همایش ملی سواد رسانه ای ، دی ماه سال ۱۴۰۱ با موضوع اخبار جعلی در تهران برگزار شده بود. موضوع اخبار جعلی و نحوه شناسایی و مقابله با آن، یکی از ماموریت های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که بر اساس ابلاغیه های شورای عالی فضای مجازی به این دستگاه، محول شده است.

همایش های سواد رسانه ای تا کنون به صورت دو سالانه طی سالهای اخیر توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده است و موضوع این همایش ها تا کنون، مسئولیت اجتماعی، نظام خانواده و حکمرانی فضای مجازی و اخبار جعلی بوده است. همایش پنجم به دلیل استقبال مخاطبان، با فاصله یک سال برگزار می شود.

ماموریت توسعه و ترویج سواد رسانه ای در کشور، جزو ماموریت های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، تا کنون در جهت اجرای این ماموریت، اقدامات متعددی از جمله تولید محتوای چند رسانه ای، مشارکت در تولید مستند ها و سریال های تلویزیونی سواد رسانه ای ، راه اندازی سامانه های مشاوره و آموزش سواد رسانه ای، شبکه سازی فعالان سواد رسانه ای و ایجاد پست کارشناسی سواد رسانه ای در ساختار سازمانی استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجام داده است.

در جلسه شورای سیاستگذاری پنجمین همایش ملی سواد رسانه‌ای که صبح سه‌شنبه- ۱۶ آبان ماه- در سالن نشست‌های مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی برگزار شد، حجت الاسلام حامد ملامیرزایی رییس این مرکز و رییس شورای سیاستگذاری همایش ضمن ارایه رهنمودهای سیاستی برای برگزاری همایش، بر لزوم به کارگیری همه ظرفیت های ملی، حاکمیتی، دانشگاهی و انجمن‌های تخصصی سواد رسانه‌ای در برگزاری هر چه بهتر این رویداد تاکید کرد.

حامد حاجی ملامیرزایی از همه صاحب نظران، دانشجویان، رسانه نگاران، کنشگران سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی کشور دعوت کرد در این همایش حضور یابند. حضور در این همایش، رایگان و آزاد است.

همزمان با این همایش، نشست ملی فعالان سواد رسانه‌ای نیز با حضور فعالان سواد رسانه‌ای کشور برگزار می‌شود. سومین نشست از این رویدادها، ۲۹ آبان ماه امسال در باغ زیبا برگزار شده بود.

بر اساس برآوردها بیش از ۵۰ هزار فعال و کنشگر سواد رسانه‌ای در کشور وجود دارد که شامل موارد زیر است:

مربیان و معلمان درس سواد رسانه‌ای دبیرستان‌های کشور

کارشناسان سواد رسانه‌ای بخش‌های فرهنگی، اجرایی، دانشگاهی و رسانه‌ای کشور

نویسندگان، انتشاراتی‌ها، روزنامه نگاران، مدرسان، استادان و مولفان سواد رسانه‌ای

تولیدکنندگان محتوا در فضای مجازی مرتبط با سواد رسانه‌ای

سازمان‌ها و تشکل های مردم نهاد و مدنی مرتبط با فعالیت های سواد رسانه‌ای

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت همایش به نشانی mil.farhang.gov.ir مراجعه کنند.

لینک کوتاه: http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=14765

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *