پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

وعده بایدن برای حمایت از خبرنگاران؛ حرفه‌ای یا تبلیغاتی؟

1 دقیقه خوانده شده
رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به انتشار اخبار دسترسی مخفیانه دولت پیشین به تماس‌های شخصی خبرنگاران، باهدف افزایش محبوبیت نه چندان قابل توجه خود در میان افکار عمومی، این بار وعده حمایت از رسانه ها و خبرنگاران در برابر دستگاه قضایی را مطرح کرد.
وعده بایدن برای حمایت از خبرنگاران؛ حرفه‌ای یا تبلیغاتی؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ خبرگزاری رویترز نوشت؛ پس از آنکه اخباری در مورد دستیابی مخفیانه چهار سال پیش دولت ترامپ به ایمیل‌ها و تماس‌های تلفنی باربارا استار خبرنگار امور دفاعی شبکه سی ان ان منتشر شد، جو بایدن در نشست خبری مشترک با رئیس‌جمهوری کره جنوبی با «اشتباه» خواندن این رویکرد گفت که اجازه نخواهد داد وزارت دادگستری به این سوابق صوتی و دیجیتال دسترسی یابد.

بنا بر این گزارش، جو بایدن که بدرستی به قدرت و تاثیر رسانه ها برای افزایش مقبولیت و محبوبیت نه چندان قابل توجه خود در میان افکار عمومی آمریکا واقف است، سعی دارد با دلجویی از رسانه ها و مطرح کردن حرف هایی در حمایت از خبرنگاران، موج اکثر رسانه های کشورش را با خود همراه کند.

بایدن به خوبی این را دریافته که برای همراه کردن افکار عمومی و رسانه ها با خود، یکی از ساده ترین راه ها این است که حتی برای حفظ ظاهر هم که شده، در مسیرهایی که دونالد ترامپ گام برداشت، قدم نگذارد.

روزنامه واشنگتن‌پست نیز چندی پیش خبر داده بود که دولت ترامپ در سال ۲۰۱۷ مخفیانه به سابقه تماس‌های تلفنی سه تن از خبرنگارانش دسترسی یافته بود.

واشنگتن‌پست اعلام کرده که این جاسوسی به پوشش خبری تحقیقات درباره نقش روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا مربوط است. مقام‌های وقت وزارت دادگستری آمریکا اما هدف از این کار را شناسایی منابع حکومتی که اطلاعات محرمانه را لو داده بودند دانسته و به این بهانه از عملکرد خود دفاع می‌کنند.

باشگاه ملی رسانه آمریکا اوایل ماه میلادی جاری اقدام دولت پیشین را مصداق دیگری از مجموعه اقدام‌های دولت ترامپ در زیر پا گذاشتن اعتماد مردم به دولت و تهاجم آشکار به رسانه‌ها و متمم نخست قانون اساسی آمریکا در مورد آزادی بیان خوانده بود.

وعده بایدن برای حمایت از خبرنگاران؛ حرفه‌ای یا تبلیغاتی؟

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *