ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

وزیر فرهنگ: رژیم جنایتکار صهیونیست با انتشار آزادانه اخبار مشکل دارد

1 دقیقه خوانده شده
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه رژیم جنایتکار صهیونیست با انتشار عادلانه و آزادانه خبر مشکل دارد، گفت: جنایت هولناک قتل خبرنگاران به دست این رژیم سفاک اتفاق افتاده است.
وزیر فرهنگ: رژیم جنایتکار صهیونیست با انتشار آزادانه اخبار مشکل دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ محمد مهدی اسماعیلی در مراسم بزرگداشت ۶۲ خبرنگار شهید غزه و تجلیل از خبرنگاران جبهه مقاومت که با عنوان «زیتون سرخ» در معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، بیان کرد: به یاد شهدای مظلوم رسانه در حماسه غزه امروز وارد ۴۶مین روز این جنگ شدیم، اتفاق بی نظیری بود، «۱۵ مهرماه جوانان مقاومت حماسه آفریدند»، این نگاه کوتاه بینانه ای است که عده ای اتفاق غزه را از ۱۵ مهر بدانند.

وی افزود: غزه و فلسطین بیش از ۱۰۶ سال توسط جنایتکاران صهیونیست مورد غضب هستند، از سال ۱۹۱۷ که بالفور اعلامیه غیرانسانی خود در ورود صهیونیست ها به این سرزمین را صادر کرد و تا همین ساعت صهیونیست ها در اراضی مقدس فلسطین کارنامه پر از جنایت، خشونت و درنده خویی دارند. ۱۵ مهر فوران خشم و غضب مسلمانان فلسطین است، آنها امکان بروز خشم خود را در ۷ اکتبر پیدا کردند و حماسه بزرگ را آفریدند.

اسماعیلی تصریح کرد: مگر می شود از مردمی که بیش از یک قرن تحت خشونت و قتل عام هستند توقعی جز دفاع از حقشان را داشت، مردم جریان مقاومت در ۴۵ روز درخشیدند و رژیم غاصب صهیونیستی خوی وحشیگری خود را به نمایش گذاشت و در این اتفاقات پنج هزار کودک را به شهادت رساند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه همکاران رسانه ای در همه جای دنیا مورد حمایت گروه های درگیر هستند، گفت: اما شهادت خبرنگاران در غزه به بالای ۶۰ نفر رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: دیروز دو خبرنگار شبکه المیادین به شهادت رسیدند، در حالیکه طی تماس با دوستانشان اعلام کرده بودند آنها در منطقه ای مورد حمله قرار گرفته اند که اصلا نظامی و جزو درگیری ها نبود. و آنها تعمدا مکان های خبرنگاران و دفاتر آنها را مورد هدف قرار می دهند.

اسماعیلی اظهارکرد: این رژیم جنایتکار طبیعی است با انتشار آزادانه و عادلانه خبر مشکل داشته باشد اما مسلم است این جنایت هولناک قتل خبرنگاران به دست رژیم سفاک اتفاق افتاده است. من به همه خانواده های داغدار تسلیت می گویم.

وی افزود: مردم ایران و جامعه فرهنگی و هنری ایران در کنار شما هستند با گریه های شما ما هم بغض می کنیم و گریه می کنیم ما در مجامع حقوقی بین المللی پیگیر موضوع شما هستیم، علی رغم اینکه امیدی به این محافل نیست.

اسماعیلی تاکید کرد: ما از همکاران قضایی حقوق بشر خواستار محکومیت آمران جنگ هستیم، علی رغم اینکه امیدی به پیگیری مجامع نداریم اما از این موضوع پشتیبانی می کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جنایت های رژیم صهیونسیتی به عنوان یک نقض حقوق بشر در دنیا مطرح و مورد شماتت و جامعه آزاد در همه جای دنیا در کنار فلسطین است. اجتماعات چند صد هزاری در آمریکا، انگلیس و اروپا نشان از جانبداری از فلسطین دارد.

اسماعیلی گفت: برای تمام راویان صادق که در این مقطع تاریخی فعالیت کردند، آرزوی سلامتی دارم، موضوع اصلی همه جامعه رسانه ای ما در این مدت فارغ از گرایشات سیاسی و تفکرات، فلسطین بوده است. من به نمایندگی از دولت از فعالان رسانه تقدیر می کنم، امیدوارم بازتاب جهانی، پشتیبانی و پیگیری های ما از فلسطین و غزه به نتیجه برسد.

در بخشی از این مراسم از سهیل کریمی روزنامه‌نگار و مستندساز جبهه مقاومت، محمد تاجیک تصویربردار جبهه مقاومت، حمید بهمنی جانباز دفاع مقدس و جبهه مقاومت که با اورانیوم ضعیف شده جانباز شده است، بیژن نوباوه و ضیغمی تقدیر شد.

در این مراسم خبرنگاران به یاد ۶۲ خبرنگار شهید غزه شمع روشن کردند.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه- ۱۵ مهرماه- برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، با کمک آمریکا و اکثر کشورهای غربی اقدام به بمباران مراکز درمانی و منازل مسکونی غزه کرده است.

نبرد میان گروه های مقاومت فلسطین و اشغالگران صهیونیست در حالی وارد چهل و ششمین روز خود شده که دفتر اطلاع رسانی دولت غزه در آخرین آمار خود اعلام کرد که شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه به بیش از ۱۳هزار نفر از جمله ۵ هزار و ۵۰۰ کودک و ۳ هزار و ۵۰۰ زن رسیده و ۶ هزار نفر نیز مفقود شدند.

دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در غزه اعلام کرد که سلسله جنایات سیستماتیک رژیم صهیونیستی علیه اصحاب رسانه در جریان جنگ غزه از هفتم اکتبر گذشته همچنان ادامه دارد و تعداد آنها به ۶۰ نفر رسیده است.

این دفتر افزود: ترور خبرنگاران با هدف خاموش کردن صدای حقیقتی است که اشغالگران و کشتارهای مداوم آنها در نوار غزه را برملا می‌کنند.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *