ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

وزیر فرهنگ: آیین‌نامه‌های مطبوعات به نفع جریان رسانه‌ای کشور در حال تغییر است

1 دقیقه خوانده شده
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که برخی از مشکلات مربوط به جامعه رسانه‌ای و روزنامه‌نگاری کشور در حال برطرف شدن است، گفت: آیین‌نامه‌هایی که از سال‌های قبل بوده را به نفع جریان رسانه‌ای کشور تغییر می‌دهیم.
وزیر فرهنگ: آیین‌نامه‌های مطبوعات به نفع جریان رسانه‌ای کشور در حال تغییر است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ محمدمهدی اسماعیلی  در نشست صمیمی با علی بابایی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و جمعی از نمایندگان رسانه‌های استان مازندران که در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد، در پاسخ به برخی دغدغه‌های مطرح شده در این نشست، اظهار داشت: در خصوص لایحه جامع رسانه‌ای، با توجه به این که بررسی آن در کمیسیون، چهار تا پنج ماه طول کشید، با این استدلال که اگر این لایحه به مجلس برود، فرآیندی طولانی خواهد داشت و با توجه به تراکم کار نمایندگان بنابراین از ظرفیت حداکثری خود دولت استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل، کارها در خصوص لایحه جامع رسانه‌ای در حال انجام است و از حداکثر ظرفیت آیین‌نامه روزنامه‌نگاری مربوط به سال ۱۳۵۴ استفاده می‌شود.

اسماعیلی با بیان این‌که بسیاری از کارهای عمومی در حوزه روزنامه‌نگاری، پیش رفته است، گفت: عدد روزنامه‌نگارانی که در صندوق اعتباری هنر عضویت دارند عدد بسیار خوبی است.

مسکن خبرنگاران در تهران و مراکز استان‌ها در حال پیگیری است

وزیر فرهنگ همچنین با اشاره به تاکیدهای خود در خصوص ارسال مکرر پیامک از سوی صندوق اعتباری هنر به خبرنگاران برای بهره‌مندی از مسکن خبرنگاران یادآوری کرد: با آمادگی موجود، این کار در تهران و مراکز استان‌ها در حال پیگیری است. توافقات خوبی نیز در این زمینه به دست آمده تا محقق شود.

اسماعیلی در ادامه همچنین خاطرنشان کرد: در رابطه با مباحث مربوط به سایت‌ها نیز، موارد در دولت قابل برطرف شدن است.

وی درباره بیمه تامین اجتماعی خبرنگاران هم گفت: در مدت کوتاهی این لایحه نیز از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز گرفته خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین اظهار داشت: طبق قانون مطبوعات، مرجع، خبرگزاری‌ها و سایت‌ها قرار داده شده بنابراین با استناد به تفسیری که شده روزنامه‌های کثیرالانتشار هم شامل سایت‌ها خواهند شد.

اسماعیلی در عین حال با اشاره به جلسات معاونان و مدیران وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی با خبرنگاران در این روزها و سفرهای استانی برای برسی مسائل مربوط به جامعه روزنامه‌نگاری یادآوری کرد: رئیس جمهوری هم هفته گذشته دو برنامه مفصل در صدا و سیما و سالن اجلاس سران برای روز خبرنگار داشت و بعد از ۱۰ سال، بیست و یکمین جشنواره رسانه‌های ایران برگزار شد.

در جریان تمامی مشکلات هستیم

وی گفت: اقدام‌های خیلی خوبی انجام شده و در جریان مشکلات هستم. همه بخش‌های کشور متاثر از این مشکلات هستند اما نسبت به گذشته تلاش‌های زیادی شده تا مسائل را حل کرده و پیش برویم.

وزیر فرهنگ افزود: برای رفع مسائل، آمادگی در دولت و مجلس هم که همکار خوب دولت است وجود دارد و آماده هستیم بحث‌ها را جلو ببریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال گفت: حوزه خبر مازندران جزو حوزه‌های خیلی خوب ما در بین استان‌های کشور از نظر تنوع کار، تعداد ، کمیت و کیفیت است.

افزایش اعضای صندوق اعتباری هنر تا ۶ هزار نفر

فرشاد مهدی‌پور معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات نیز در این نشست گفت: تعداد اعضای صندوق اعتباری هنر از دو هزار نفر در مدت ۲۲ ماه گذشته به ۶ هزار نفر رسیده اما بیمه این صندوق شامل مشاغل سخت و زیان آور نمی‌شود.

وی افزود: واحدهای بیمه تامین اجتماعی در استان‌ها هم پایگاه‌های خبری را جزو رسانه‌ها تلقی نمی‌کنند که در این زمینه به دنبال ابلاغ مقرری از سوی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی هستیم.

معیار پرداخت‌ها، رتبه‌بندی است

مهدی‌پور درباره پرداختی‌ها به پایگاه‌های خبری گفت: معیار پرداخت‌ها، رتبه‌بندی است که دو هزار سایت شرکت کردند، ۱۷۰۰ سایت رتبه‌بندی و به اعتراض‌ها هم رسیدگی شد.

وی مجموع پرداختی به سایت‌ها را ۹ میلیارد تومان برای بیش از یک هزار سایت اعلام کرد و در عین حال گفت: تعداد رسانه‌های استان مازندران قابل توجه است.

وزیر فرهنگ، از وزرای تاثیرگذار دولت سیزدهم

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی نیز از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از وزرای خوب و اثرگذار در دولت سیزدهم نام برد و با اشاره به پروژه تالار فرهنگی بزرگ مرکز استان مازندران که در سفر رئیس جمهوری مصوب شد گفت: مقداری از کار باقی مانده که امید است با حمایت‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا پایان سال ۱۴۰۲ نهایی شده و به صورت کاربری درست در خدمت هنرمندان و همایش‌ها قرار گیرد.

به گفته اهالی رسانه استان مازندران در این نشست، در زمان حاضر ۱۲۰۰ خبرنگار در این استان مشغول فعالیت هستند.

تقسیم آگهی‌ها بین رسانه‌های ملی و محلی، بیمه رسانه‌ها و توزیع یارانه‌ها از جمله دغدغه‌هایی بود که از سوی نمایندگان رسانه‌های استان مازندران در این نشست مطرح شد.

لینک کوتاه: https://khabarnegaranvaresane.ir/?p=13919

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *