ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

وبیناری برای آشنایی با سواد رسانه‌ای

1 دقیقه خوانده شده
مترجم کتاب «سواد رسانه‌ای»، ۲۶ آبان ماه در وبیناری که به همت فرهنگسرای تخصصی رسانه و انتشارات جهاد دانشگاهی اصفهان برگزار می‌شود، مخاطبان را با این کتاب و همچنین ابعاد مختلف سواد رسانه‌ای آشنا می‌کند.
وبیناری برای آشنایی با سواد رسانه‌ای

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ فاطمه شفیعی، مدیر فرهنگسرای تخصصی رسانه، با اعلام این خبر به ایسنا گفت: سواد رسانه‌ای، به هر فرد توانایی دسترسی، تجزیه‌ و تحلیل و ایجاد انواع پیام‌های رسانه‌ای را می‌دهد و گسترش و تغییر مدوام شبکه‌های اجتماعی، ضرورت اکتساب آن را دو چندان می‌کند.

وی ادامه داد: کتاب «سواد رسانه‌ای» که با ترجمۀ احسان شاه‌قاسمی از سوی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی منتشر شده، منبع آموزشی خوبی زمینۀ سواد رسانه‌ای به شمار می‌رود. این کتاب، شامل پانزده فصل آموزشی و شش فصل مسئله‌محور است و قصد دارد نشان بدهد که رسانه‌ها چگونه باورها و الگوهای رفتاری افراد را شکل می‌دهند.

مدیر فرهنگسرای تخصصی رسانه، تصریح کرد: فرهنگسرای تخصصی رسانه (وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان) و انتشارات جهاد دانشگاهی اصفهان به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی و با هدف معرفی کتاب «سواد رسانه‌ای»، وبینار آموزشی «ابعاد سواد رسانه‌ای» را با حضور احسان شاه قاسمی، مترجم این کتاب که استاد ارتباطات دانشگاه تهران نیز هست، برگزار می‌کنند.

شفیعی خبر داد: علاقه‌مندان می‌توانند روز چهارشنبه ۲۶ آبان ماه رأس ساعت ۱۵ با استفاده از نشانی https://b2n.ir/isfahan-media شاهد این وبینار رایگان آموزشی باشند.

گفتنی است “سواد رسانه‌ای” (Media Literacy) در یک تعریف بسیار کلی عبارت است از یک نوع درک متکی بر مهارت که  براساس آن می‌توان انواع رسانه‌ها و انواع تولیدات آن‌ها را شناخت و از یکدیگر تفکیک و شناسایی کرد.
این درک به چه کاری می‌آید؟ به زبان  ساده، سواد رسانه‌ای مثل یک رژیم غذایی است که  هوشمندانه مراقب است که چه موادی مناسب هستند و چه موادی مضر؛ چه چیزی را باید مصرف کرد و چه چیزی را نه و یا این‌که میزان مصرف هر ماده بر چه مبنایی باید استوار باشد. سواد رسانه‌ای می‌تواند به مخاطبان رسانه‌ها بیاموزد که از حالت انفعالی و مصرفی خارج شده و به معادله متقابل و فعالانه‌ای وارد شوند که در نهایت به نفع خود آنان باشد. به دیگر سخن، سواد رسانه‌ای کمک می‌کند تا از سفره‌ی رسانه‌ها به گونه‌ای هوشمندانه و مفید بهره‌مند شویم.

وبیناری برای آشنایی با سواد رسانه‌ای

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *