ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

واکنش‌ها به شهادت ۲ خبرنگار المیادین در حملات رژیم صهیونیستی

1 دقیقه خوانده شده
ایسنا نوشت: شهادت فرح عمر، خبرنگار و ربیع المعماری عکاس شبکه خبری المیادین در نتیجه حملات متجاوزانه رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان واکنش‌های لبنانی و عربی را به همراه داشت.
واکنش‌ها به شهادت ۲ خبرنگار المیادین در حملات رژیم صهیونیستی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از خبر آنلاین؛ حزب‌الله لبنان در واکنش به شهادت دو خبرنگار شبکه المیادین اعلام کرد: یک بار دیگر شبکه المیادین در معرض تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی قرار گرفت. این جنایت و جنایت‌های قبلی اهمیت نقش رسانه‌ها در رسوا کردن اقدامات تروریستی دشمن صهیونیستی را نشان می‌دهد.

حزب‌الله لبنان تأکید کرد: هدف قرار دادن اصحاب رسانه نشان دهنده نقش مهم رسانه‌ها و میزان اذیت شدن دشمن به خاطر این رسانه‌ها است. ما از مراکز رسانه‌ای بین‌المللی و مراکز انسانی می‌خواهیم این جنایت را محکوم کنند. مقاومت به این جنایت و شهادت دیگر شهروندان لبنانی پاسخ خواهد داد.

همچنین انجمن حقوق بشر بحرین اعلام کرد: کمیساریای عالی حقوق بشر باید به صورت علنی جنایت‌های اشغالگران در حق خبرنگاران را محکوم کند.

عباس ابراهیم، مدیر کل سابق امنیت لبنان نیز گفت: شهادت فرح عمر و ربیع المعماری جنایت جنگی جدیدی در کارنامه رژیم صهیونیستی است. ما شهادت این دو نفر را به خانواده آنها و شبکه المیادین که حقیقت را بیان می‌کند، تسلیت می‌گوییم.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: شهدای شبکه المیادین شهدای صدای آشکار حقیقت هستند. المیادین همواره به پیام رسانه‌ای خود پایبند بوده و خود و امکاناتش را در خدمت به حق و حقیقت و در راس آن مساله فلسطین قرار می‌دهد. شهدای المیادین شهدای فلسطین، لبنان و مقاومت هستند.

ضیف الله الشامی، وزیر اطلاع رسانی در دولت صنعا نیز اعلام کرد: هدف قرار دادن خبرنگاران المیادین در چارچوب سیاست ایجاد رعب و وحشت از سوی رژیم صهیونیستی است.

الیاس بوصعب، معاون رئیس پارلمان لبنان نیز گفت: این حمله جنایتی است که به جنایت‌های دشمن صهیونیستی اضافه می‌شود. صرفا محکوم کردن شهادت این خبرنگاران در مقابل چشم جهان کافی نیست.

نجیب میقاتی، نخست وزیر موقت لبنان در واکنش به شهادت دو خبرنگار المیادین در حملات رژیم صهیونیستی در مرزهای لبنان گفت: حمله به خبرنگاران ثابت می‌کند که جنایت‌های اسرائیل که هدف آن ساکت کردن رسانه‌ها است، حد و مرزی ندارد.

وی گفت: ما به شبکه المیادین و خانواده‌های این دو شهید تسلیت می‌گوییم. آنچه اتفاق می‌افتد ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی است. آیا شکایت‌هایی که به سازمان ملل ارائه می‌کنیم ارزشی دارد؟

وزیر اطلاع رسانی در دولت موقت لبنان نیز گفت: کسی که کودکان و بیمارستان‌ها را هدف قرار می‌دهد خبرنگارانی را که نماینده صدای حقیقت هستند، هدف قرار می‌دهد.

جوزف القصیفی، رئیس سردبیران لبنانی نیز تاکید کرد: سکوت جایز نیست و باید حمله گسترده‌ای را برای مجازات اسرائیل در مقابل دیوان کیفری بین‌المللی به راه بیندازیم. رژیم اشغالگر المیادین را هدف قرار داد و می‌خواهد رسانه‌هایی را که جنایت‌هایش را رسوا می‌کنند، بترساند. کابینه رژیم اشغالگر جلسه‌ای را به بررسی تعطیلی دفتر المیادین در اراضی فلسطین اختصاص داد و این یعنی این شبکه بیشتر برای رژیم اشغالگر آزاردهنده است.

علی حسن خلیل، معاون سیاسی نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان هم گفت: ما به این شهادت در راه فلسطین و قدس افتخار می‌کنیم. المیادین صدای مقاومت و فلسطین و منبری است که از مساله امت اسلامی دفاع می‌کند و بهای آن را می‌پردازد.

وی گفت: شهادت خبرنگاران المیادین نشان دهنده نقش این شبکه در رسوا کردن کشتارهای اسرائیل است.

همچنین خبرنگار المیادین در جنوب لبنان اعلام کرد: حتی اگر هزار شهید بدهیم هرگز فعالیت خود را متوقف نخواهیم کرد.

غسان بن جدو، رئیس هیات مدیره شبکه المیادین نیز تصریح کرد: رژیم اشغالگر نباید فکر کند که المیادین ساکت خواهد شد بلکه تا ابد به فعالیت خود ادامه خواهد داد چراکه فریاد انتفاضه است و تأسیس شده تا صدای مقاومت و حقیقت باشد. ما در یک نامه رسمی به فرماندهی ارتش لبنان خواهان انجام تحقیقات خواهیم شد.

در بمباران رژیم صهیونیستی در مثلث طیر حرفا – الجبین سه شهروند (دو خبرنگار و یک غیرنظامی) به شهادت رسیدند. المیادین گزارش داد، فرح عمر خبرنگار و ربیع المعماری عکاس خبری در حمله صهیونیست‌ها در جنوب لبنان شهید شدند.

این شبکه افزود: حملات اشغالگران تیم خبری المیادین در جنوب لبنان را هدف قرار داد.

لینک کوتاه: http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=14669

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *