ج٫ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

همکاری دستگاه های دولتی ایلام با ارشاد در توزیع آگهی ها مطلوب نیست

1 دقیقه خوانده شده
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: همکاری ادارات در اختصاص آگهی ها به نشریات از طریق فرهنگ و ارشاد متاسفانه همچنان وضعیت مطلوبی ندارد.
همکاری دستگاه های دولتی ایلام با ارشاد در توزیع آگهی ها مطلوب نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه  و به نقل از ایرنا؛‌ یونس قیطانی  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس قانون تمرکز آگهی های دولتی (بند پنج از ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی )، تمامی دستگاه ها و شرکت های دولتی موظفند آگهی های خود را برای چاپ در رسانه ها در اختیار اداره فرهنگ و ارشاد قرار دهند.

وی ادامه داد: علی رغم پیگیری و ارسال این بخشنامه از طریق استانداری و مکاتبات دستگاه های نظارتی نظیر بازرسی به دستگاه ها و شرکتهای دولتی ولی متاسفانه برخی ارگان ها در این زمینه همکاری لازم ندارند.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام با بیان اینکه برای رعایت این قانون به تازگی نیز از طریق سازمان بازرسی مکاتبه با دستگاه ها و شرکت های دولتی نیز انجام شده، خواستار همکاری  لازم مدیران و مسوولان مربوطه در این زمینه شد.

قیطانی بیان کرد: در صورتی که دستگاه ها و شرکت های  دولتی در اجرای این قانون همکاری نداشته باشد تذکر کتبی هم برای دستگاه متخلف و هم برای نشریه ای که آگهی را چاپ کرده با رونوشت به  مراجع نظارتی در استان و همچنین هیات نظارت بر مطبوعات در مرکز ارسال خواهد شد.

وی اضافه کرد: هدف از اجرای قانون تمرکز آگهی های دولتی در ارشاد ایجاد عدالت در توزیع آگهی ها بین عموم نشریات است تا با استفاده از این قانون این آگهی ها که مهمترین منبع درآمد آن هاست به نوبت توزیع شود.

به گزارش ایرنا، هم اکنون بیش از ۲۵۰ رسانه محلی، استانی، منطقه ای و ملی متشکل از نشریات چاپی، نشریات الکترونیک (غیر برخط)، پایگاه های اطلاع رسانی اینترنتی، خبرگزاری ها و نمایندگی روزنامه های سراسری و ۲۰۰ خبرنگار در استان فعالیت دارند.

همکاری دستگاه های دولتی ایلام با ارشاد در توزیع آگهی ها مطلوب نیست

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *