چ٫ اردیبهشت ۱۲ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

هفته آینده سامانه‌ جامع رسانه‌های کشور رونمایی می‌شود

1 دقیقه خوانده شده
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد با اشاره به اینکه در شنبه هفته آینده از سایت جدید سامانه‌ جامع رسانه‌های کشور رونمایی می‌شود، گفت: ایرادات این سایت رفع می‌شود و خبرنگاران بیش‌تری از جمله خبرنگاران حق‌التحریر می‌توانند عضو این سایت شوند.
هفته آینده سامانه‌ جامع رسانه‌های کشور رونمایی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایکنا ؛ ایمان شمسایی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۶ اسفندماه در «اختتامیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر چهارمحال و بختیاری» با اشاره به اینکه همه تلاش ما این است تا فعالان رسانه‌ای حرفه‌ای و دغدغه‌مند که از این راه کسب معیشت می‌کنند را ساماندهی کنیم، اظهار کرد: ۱۳ هزار رسانه در کشور وجود دارد، از این تعداد ۳۰ خبرگزاری و ۸۰۰۰ مجله هستند.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در رسانه نظام صنفی منسجم نداریم، در حالی‌که تمام مشاغل نظام صنفی دارند، قانون مطبوعات تنها صاحبان امتیاز را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه توجه ویژه‌ای به سامانه‌ جامع رسانه‌های کشور صورت گرفته است تا خبرنگاران را دور هم جمع کند، مطرح کرد: رسالت‌هایی برای اصحاب رسانه تعریف شده که این رسالت‌ها شامل ترویج اخلاق و مفاهیم انقلاب، سیاست نه شرقی نه غربی و عدم پیروی از ایسم‌ها است، اگر بتونیم این موضوعات را برای مردم تحلیل کنیم، مردم قطعاً بهتر می‌توانند در مقابل تحریم و تهدید ایستادگی کنند.

شمسایی با تأکید بر اینکه اکنون برخی از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در جبهه مقابل انقلاب اسلامی هستند، گفت: اما برخی نیز عملکرد خوبی در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی دارند.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: سازمان بسیج مستضعفان همیشه در حمایت رسانه پیشقدم بوده است، جشنواره‌های رسانه‌ای موجب دور هم جمع شدن اصحاب رسانه و رقابت سالم می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در شنبه هفته آینده از سایت جدید سامانه‌ جامع رسانه‌های کشور رونمایی می‌شود، توضیح داد: ایرادات این سایت رفع می‌شود و خبرنگاران بیش‌تری از جمله خبرنگاران حق‌التحریر می‌توانند عضو این سایت شوند.

شمسایی تصریح کرد: معرفی خبرنگاران به صندوق اعتباری هنر برای تحت پوشش قرار دادن اصحاب رسانه در دستور کار قرار دارد، همچین بیمه تکمیلی این قشر نیز در دستور کار قرار می‌گیرد، رتبه‌بندی خبرنگاران نیز از دیگر مسائلی است که مورد توجه مسئولان است.

لینک کوتاه: https://khabarnegaranvaresane.ir/?p=13295

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *