س٫ اردیبهشت ۱۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

نیاز غزه به انتفاضه رسانه‌ای

1 دقیقه خوانده شده
حمایت از مردم مظلوم غزه وظیفه تمامی آزادگان جهان است. موضوع فلسطین موضوع تنها کشورهای اسلامی نیست بلکه موضوعی جهانی است با ابعادی گسترده‌تر و فراگیرتر.
نیاز غزه به انتفاضه رسانه‌ای

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ اگر کشورهای اسلامی به اندازه آمریکا و کشورهای غربی که از رژیم غاصب اسرائیل حمایت می‌کنند از مردم مظلوم فلسطین حمایت می‌کردند، اکنون دیگر شاهد جنایات قرون وسطایی رژیم غاصب اسرائیل نبودیم.

رژیم صهیونیستی با استراتژی کوچاندن مردم غزه و غیرمسکونی کردن این منطقه و تصرف و جدایی آن از دنیای اسلام با حمایت اربابان استعمارگر خود، رویای الحاق این بخش استراتژیک از سرزمین‌های اسلامی را در سر می‌پروراند و با تبلیغات دروغین و وسیع رسانه‌ای خود سعی در مظلوم‌نمایی و یورش وحشیانه به این سرزمین را دارد. اما دفاع مشروع مسلمانان غزه، رژیم صهیونیستی را بار دیگر با تاوان سختی مواجه می کند که در پایان هیمنه پوشالی این رژیم غاصب را در صحنه جهانی از بین خواهد برد.

از روز شنبه هفته گذشته و با شروع عملیات طوفان الاقصی، رسانه‌های غربی و حامی غرب، پر از اخبار گمراه‌کننده‌ شده و با تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه، به تدریج، شکل تصاعدی به خود گرفته است اما این بار، مسیر این اخبار، روشن به نظر می‌رسد و می‌توان برای آن دو مسیر در نظر گرفت:

هدف اول استفاده از فرافکنی‌های سیاسی با هدف ایجاد فضای غربی مردمی در حمایت از کشتار اسرائیل در غزه با تشبیه «طوفان الاقصی» به حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ و در نتیجه تشبیه جنبش حماس به القاعده یا تشبیه این عملیات به موضوع هولوکاست و در نتیجه مقایسه مبارزان مقاومت فلسطین با نازی‌های هیتلری.

این مقوله، به وضوح و آشکارا در سخنرانی جو بایدن رئیس جمهوری امریکا در شامگاه سه‌شنبه گذشته، زمانی که او بیش از یک بار «هدف قرار دادن یهودیان» را تکرار کرد، ظاهر شد.

نیاز غزه به انتفاضه رسانه‌ای
 مهدی رضا | کارشناس ارشد ارتباطات

دیگر اینکه یادمان باشد که اسرائیل غاصب، فاقد عمق استراتژیک است و نسبت به جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام موقعیت راهبردی بسیار ضعیفی دارد. همین نقطه‌ضعف، عامل بازدارنده‌ای است که به سود حماس عمل خواهد کرد و مانع تفوق صهیونیست‌ها در جنگ غزه خواهد شد.

واقعیت این است که پیروزی رژیم صهیونیستی در جنگ‌های عربی – اسرائیلی بیش از آنکه نتیجه قدرت استثنایی صهیونیست ها باشد، نتیجه ضعف مفرط ارتش‌ها و وابستگی دولت‌های عربی و اشتباه‌های جبران‌ناپذیر و خیانت‌های برخی سیاستمداران عرب بوده است.

در واقع، تجربه انتفاضه‌های فلسطینی در فرسایش شدید ارتش و دولت صهیونیستی و تجربه مقاومت لبنان و غزه در تحمیل عقب‌نشینی یکجانبه و بی‌قید و شرط آنها از اراضی اشغالی لبنان (۲۰۰۰) و نوار غزه (۲۰۰۵) و نبردهای بعدی به‌ویژه نبرد هفتم اکتبر به روشنی نشان داد که رژیم صهیونیستی نه‌تنها شکست‌ناپذیر نیست، بلکه در صورت وجود اراده و تداوم مقاومت سازمان‌یافته و ایستادگی هدفمند و برخورداری مقاومت از حمایت‌های حداقلی شماری از کشورهای عربی و اسلامی، امکان تحمیل شکست و عقب‌نشینی‌های بی‌قید و شرط به اسرائیل وجود دارد.

در ای میان، فعالیت رسانه ای مقاومت، امری ضروری است تا ضمن حمایت و ایجاد روحیه در سربازان مقاومت، می تواند ظلم رسانه های غربی به این مبارزات و ناآگاهی افکار عمومی از واقعیت ماجرا را جبران کند. در واقع، اینک زمان انتفاضه رسانه ای در حمایت از مبارزان فلسطینی با بهره مندی از تمامی امکانات رسانه ای جهان اسلام است. جمهوری اسلامی ایران با توجه به تجربه و موفقیت هایی که در عرصه رسانه ای دارد می تواند، پرچمدار و طلایه دار این انتفاضه باشد.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *