س٫ خرداد ۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

نهم اسفند ماه، اختتامیه همایش سواد رسانه‌ای برگزار می‌شود/ پایان بهمن ماه ۱۴۰۲؛ آخرین فرصت ارسال مقالات

1 دقیقه خوانده شده
شورای سیاستگذاری پنجمین همایش ملی سواد رسانه‌ای ایران اعلام کرد که چهارشنبه 9 اسفند 1402 آیین اختتامیه این رویداد برگزار می‌شود و آخرین فرصت ارسال مقالات به همایش پایان بهمن ماه 1402 خواهد بود.
نهم اسفند ماه، اختتامیه همایش سواد رسانه‌ای برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از روابط عمومی پنجمین همایش ملی سواد رسانه‌ای ایران؛ حمید ضیایی‌پرور دبیر اجرایی پنجمین همایش ملی سواد رسانه‌ای ایران، درباره استقبال از این همایش گفت: الان در مرحله دریافت مقالات هستیم و صاحب‌نظران حوزه رسانه، سواد رسانه‌ای و ارتباطات، می‌توانند تا پایان بهمن ماه، مقالات خود را به سامانه همایش https://mil.farhang.gov.ir ارسال کنند.

وی با بیان اینکه از امسال و دوره پنجم، همایش ملی سواد رسانه‌ای به صورت سالیانه برگزار می‌شود و دیگر همایشی دوسالانه نخواهد بود افزود: امسال همچنین رویداد نشست فعالان سواد رسانه‌ای که در گذشته در جداگانه برگزار می‌شد در این همایش ادغام شده است و بخشی از برنامه همایش به نشست فعالان سواد رسانه‌ای با موضوع «چالش‌های فعالان زیست‌بوم کودک و خانواده در فضای مجازی» اختصاص دارد.

عضو شورای علمی پنجمین همایش ملی سواد رسانه‌ای ایران خاطرنشان کرد: مقالات علمی این همایش در قالب ۲ پانل جداگانه در همان روز ارائه می‌‌شود و هماهنگی‌های لازم برای مشارکت چند صاحب‌نظر بین‌المللی برای ارایه مقاله به صورت آنلاین نیز انجام شده است.

ضیایی‌پرور تصریح کرد: اصلی‌ترین هدف همایش «ارتقا و تقویت ادبیات علمی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی در کشور و ایجاد هماهنگی میان فعالان سواد رسانه‌ای، انجمن‌ها و تشکل‌های مرتبط و استفاده از نظرات و دیدگاه‌های صاحب‌نظران برای تقویت و ترویج و توسعه سواد رسانه‌ای در کشور» به عنوان یکی از اصلی‌ترین ماموریت‌های مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی در پاسخ به این سوال که «به نظر شما آیا همایش ملی سواد رسانه‌ای و نشست فعالان سواد رسانه‌ای، توانسته تا کنون به اهداف خود برسد؟» گفت: طی برگزاری چهار دوره همایش ملی سواد رسانه‌ای و سه دوره نشست فعالان سواد رسانه‌ای، صدها مقاله علمی در این زمینه ارائه و پانل‌های گفتگو محور متعددی برگزار شده که ماحصل آن‎ها، ارتقا سواد رسانه‌ای در کشور و تقویت شبکه فعالان سواد رسانه‌ای در ایران بوده است. فقط در همایش سال گذشته که موضوع محوری آن اخبار جعلی بود، ۳۷ مقاله تخصصی در حوزه اخبار جعلی و راه‌های شناسایی و مقابله با آن ارائه و مطرح شد که منتخب آنها در قالب کتابی در ۶۰۰ صفحه منتشر شد و اکنون روی وب سایت همایش بارگذاری شده و در دسترس علاقمندان است.  علاوه بر آنها مجموعه کتاب‌های مقالات منتخب همایش‌های پیشین سواد رسانه‌ای در همین وب‌سایت منتشر شده و پژوهشگران و علاقمندان می‌توانند آنها را در اختیار داشته باشند.

بنابراین گزارش، پنجمین همایش ملی سواد رسانه‌ای ایران و چهارمین نشست فعالان سواد رسانه‌ای کشور به همت مرکز توسعه فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۹ اسفند ۱۴۰۲ با حضور اساتید، پژوهشگران، فعالان و علاقمندان حوزه سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی در تهران برگزار می‌شود.

لینک کوتاه: http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=15271

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *