چ٫ اردیبهشت ۱۲ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

نماینده زنان خبرنگار در نشست با معاون رئیس جمهور: بانوان خبرنگار نباید مورد بی‌مهری قرار بگیرند

1 دقیقه خوانده شده
نرگس سپه وند مدیر پایگاه خبری سنگ نوشته به عنوان نماینده بانوان خبرنگار در دیدار با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت : بانوان خبرنگار نباید مورد بی مهری قرار بگیرند.
نماینده زنان خبرنگار در نشست با معاون رئیس جمهور: بانوان خبرنگار نباید مورد بی‌مهری قرار بگیرند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از گیتی آنلاین؛ همزمان با سفر رئیس جمهور به لرستان، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نشستی با فعالین حوزه زنان در استان ابراز داشت: پدیده بیکاری در استان لرستان خصوصا زنان کار در شهرستان دلفان بسیار ناراحت کننده است که ضرورت توسعه صنایع اشتغالزا و خصوصا اشتغال خانگی و خانواده محور را ایجاب می‌کند که در همین راستا امروز مهمان استان لرستان هستیم تا صدای زنان این استان را بشنویم.
در این نشست هر یک فعالین حوزه زنان استان نسبت به ایراد مشکلات و دغدغه‌های گروه‌های مختلف شغلی زنان در استان پرداختند.
نرگس سپه‌وند مدیر پایگاه خبری سنگ نوشته در لرستان به عنوان نماینده بانوان خبرنگار در این جلسه تاکید کرد: بزرگترین مشکل بانوان فعال در عرصه رسانه نداشتن بیمه است خصوصا خبرنگاران رسانه‌های برخط که علی‌رغم تحمیل حجم زیاد کار، شرایط سخت کاری و زحمات آنلاین تحت پوشش بیمه قرار ندارد و از هر رسانه برخط فقط مدیر رسانه تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.
سپه‌وند افزود: مشکلات صندوق هنر برای بانوان خبرنگار و یا نویسندگان‌ عضو شورای سیاست‌گذاری رسانه ‌های مکتوب یا برخط نیز همچنان ادامه دارد. کارتی تحت عنوان هنرکارت به اهل قلم و اکثر هنرمندان تعلق می‌گیرد و این عزیزان با وجود داشتن قلمی توانمند و فعالیتی مستمر هنوز موفق به اخذ هنر کارت نشده‌اند.
مدیر پایگاه خبری سنگ نوشته عنوان کرد: علاوه بر این مشکلات پایین بودن مستمری بیمه بانوان بازنشسته در بیمه رسانه از دیگر مشکلات خبرنگاران است در حالیکه که این حرفه جزو مشاغل سخت تلقی می شود اما در حال حاضر پس از ۲۵ سال کار فرهنگی به یک خبرنگار یا روزنامه‌نگار بازنشسته فقط حدود ۳ میلیون و پانصد هزار تومان مستمری پرداخت می شود که مکفی زندگی نیست.
نرگس سپه‌وند در ادامه بیان مشکلات بانوان خبرنگار به نبود امنیت روانی در این صنف اشاره کرد و تصریح کرد: بانوان خبرنگار دوشادوش مردان در سرما و گرما از شهرها تا مناطق صعب العبور حضور و فعالیت دارند تا صدای محرومیت‌ها و مشکلات را با عزم و همتی مردانه و روحیه‌ای مادرانه بخوبی منعکس کنند و در برخی موارد چون منتقد یک رسانه خانم است برخی از افراد سهم‌خواه و یا بلندگو‌های تبلیغاتی مدیران ضعیف با ورود به مسائل شخصی بانوان، تهدید و یا صرفا جنیستی نشان دادن زحمت آنان و یا ایجاد حواشی در فضای مجازی در صدد ابراز خشونت و رقابت ناسالم با این قشر تاثیرگذار هستند.
سپه‌وند ادامه داد: بانوان خبرنگار به اندازه دیگران توان مقابله و دادرسی دارند اما به علت زمانبر بودن پیگیری قضایی، اهانت و جوسازی در فضای مجازی تهدیدی بزرگ برای بانوان است که از پلیس فتای استان، بسیج محترم رسانه و حراست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار بیشتری می‌رود که در شرایطی که سهم‌خواهان و بلندگوی های تبلیغی مدیران ضعیف با ناجوانمردی سعی در خاموش کردن صدای حق‌گوی بانوان خبرنگار دارند، نظارت بیشتری داشته باشند‌.
نماینده بانوان خبرنگار در نشست هم‌اندیشی با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده عدم انتخاب بانوان خبرنگار به عنوان مشاور رسانه‌ای برای مدیران زن را از دیگر مصادیق بی مهری نسبت به آنان دانست و گفت: بانوان خبرنگار در تشکیل کارگاه رسانه، صرف هزینه‌های دفاتر رسانه و تهیه گزارش از وقت و تا بی وقت از شهر تا روستا مانند مردان تلقی می‌شوند اما همواره همین بانوان بخاطر رقابت ناسالم و ترس از هیاهو و مسمومیت فضا توسط برخی افراد سهم‌خواه در تخصیص آگهی‌های دولتی سهم کمتری دارند.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده رئیس جمهور نیز با اشاره به اینکه زنان خبرنگار علاوه بر وظایف کاری نقش همسری، خواهری، مادری نیز دارند، تشریح کرد: با احتساب این وظایف و اصل متانت رفتاری به عنوان یکی از آموزه‌های تربیتی و شخصیتی خاصه بانوان مسلمان، بانوان خبرنگار مسئولیت سنگینی دارند و اصلا منصفانه نیست که این گروه توانمند و وظیفه‌شناس رسانه مورد خشونت و رقابت ناسالم قرار بگیرند.
انسیه خزعلی در ادامه بسیاری از مشکلات بانوان شاغل و نیز زنان طلاق را مشترک عنوان کرد و تاکید کرد: پیشگیری از این مساله نیازمند فرهنگسازی است و امیدواریم با تلاش و فرهنگسازی بانوان خبرنگار و همه رسانه‌ها شاهد کاهش خشونت و اجحاف در حق این قشر عزیز باشیم.
http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=11017

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *