ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

مهدی‌پور: رتبه‌بندی روزنامه‌ها به استان‌ها واگذار می‌شود

1 دقیقه خوانده شده
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات کردستان گفت: رتبه‌بندی روزنامه‌ها به استان‌ها واگذار می‌شود.
مهدی‌پور: رتبه‌بندی روزنامه‌ها به استان‌ها واگذار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ فرشاد مهدی‌پور با حضور در خانه مطبوعات کردستان و در نشست با اعضای هیئت مدیره با بیان اینکه رتبه‌بندی روزنامه‌ها به استان‌ها واگذار می‌شود، گفت: فراخوان رتبه‌بندی استان‌ها تقریبا دو ماه پیش ارسال شده و استانداردهای لازم نیز ابلاغ شده است، اگر رتبه‌بندی به استان‌ها واگذار شود دیگر هیچ بخش و حوزه‌ای در روزنامه‌ها وجود ندارد که نقش استان در آن دیده نشود.

وی اضافه کرد: معیار پرداخت یارانه، کاغذ و هرچیز دیگری به مطبوعات و رسانه‌ها، همین نظام رتبه‌بندی است.

مهدی‌پور در ادامه با بیان اینکه معاونت مطبوعاتی حمایت دیگری جز آگهی‌ها و یارانه ندارد، اظهار کرد: در ۴ ماهه امسال نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان آگهی دولتی به رسانه‌های استان کردستان داده شده که رقم قابل توجهی است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۹۰۰ میلیون تومان یارانه به مطبوعات کردستان پرداخت شده است این رقم در سال گذشته ۷۰ میلیون تومان نسبت به سال قبل از آن کاهش داشته است.

وی با عنوان اینکه رقم یارانه پرداخت شده در ۴ ماهه امسال نسبت به سال گذشته رقم بالا و قابل توجهی بوده است، افزود: سیاست معاونت مطبوعاتی در مورد استان‌های کم برخوردار همچون کردستان ضریب ۲ برابری است.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: روزنامه چهار صفحه‌ای دیگر روزنامه تلقی نمی‌شود، نمی‌توانیم از این عدول کنیم در یک دوره به خاطر شرایط کرونایی این کار صورت گرفت اما در هیچ جای دنیا یک تک برگ، روزنامه محسوب نمی‌شود و نمی‌توانیم از آن حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه مقایسه معاونت مطبوعاتی با معاونت سینمایی و فرهنگی درست نیست، گفت: هیچ کدام از آنها یارانه مستقیم ندارند این در حالی است که معاونت مطبوعات رقم بزرگی را سالانه به صورت مستقیم به عنوان یارانه پرداخت می‌کند.

وی اضافه کرد: در مورد کاغذ هم خود استان اعلام کرده و خود اظهاری توسط رسانه انجام شده و تصمیم‌گیری از مرکز صورت نگرفته است.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: آمار اعضای صندوق هنرمندان بیش از اعضای اصلی خانه مطبوعات است و در مورد بیمه هم وظیفه کارفرماست که نیرو را بیمه کند.

وی تصریح کرد: بیمه را به نوعی الزام حمایت از رسانه‌ها قرار دادیم اگر کارفرما این موضوع را بپذیرد و خود فرد مابه‌تفاوت را پرداخت کند مشمول سخت و زیان آور قرار می‌گیرد.

مرز معاونت مطبوعاتی با رسانه‌ها، قانون مطبوعات است

وی گفت: توقع و انتظار ما در مورد رسانه‌ها یک تفاهم غیر از قانون مطبوعات نیست و مرز ما با مطبوعات همان قانون است.

مهدی‌پور با بیان اینکه حمایت‌های معاونت مطبوعاتی متصل به زنجیره نظارت و هدایت این معاونت است، افزود: اگر مطالبه حمایتی صورت می‌گیرد باید با چرخه نظارت و هدایت همخوانی و همسویی داشته باشد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: انتظار معاونت مطبوعات از همکاران رسانه‌ای اجرای قانون مطبوعات و حضور همیشه در صحنه در اطلاع‌رسانی است./ فارس

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *