ج٫ اردیبهشت ۲۸ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

ملایر دومین شهر صاحب خانه هلال خبرنگاران می‌شود

1 دقیقه خوانده شده
سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان ملایر از افتتاح خانه هلال در خیابان شهید ولی بخشی(سرجو) به عنوان یک منطقه کم برخوردار ملایر خبر داد.
ملایر دومین شهر صاحب خانه هلال خبرنگاران می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایسنا؛ شهاب عظیمی در جلسه ایجاد خانه هلال در خیابان شهید ولی بخشی ملایر به عنوان یک منطقه کم برخوردار ملایر، تصریح کرد: یکی از مناطق درنظر گرفته شده برای ایجاد خانه هلال از پنج نقطه کم برخوردار در کل استان همدان، خیابان شهید ولی بخشی(سرجو) ملایر است که هفته آینده همزمان با روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر افتتاح می شود.

وی به وجود ۳۳ خانه هلال در سطح روستاهای شهرستان ملایر اشاره و خاطرنشان کرد: در هفته آینده با افتتاح ۱۰ خانه هلال در روستاها، تعداد خانه های هلال روستایی به ۴۳ مورد و با افتتاح دو خانه هلال در سطح شهرستان، در مجموع ۴۵ خانه هلال در شهرستان ملایر خواهیم داشت.

عظیمی ادامه داد: هفته آینده و همزمان با روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر، خانه هلال خبرنگاران در سرای اهل قلم واقع در میدان زندیه افتتاح خواهد شد که با افتتاح این خانه، شهرستان ملایر دومین شهر در کشور خواهد بود که دارای خانه هلال خبرنگاران است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تنها برای ایجاد یک خانه هلال در مناطق کم برخوردار شهری، به شهرستان ملایر اعتبار تعلق گرفته است و پس از ایجاد این خانه هلال در خیابان ولی بخشی به عنوان پایلوت، امیدواریم شاهد افتتاح این خانه ها در دیگر مناطق کم برخوردار شهر باشیم.

عظیمی افزود: خانه های هلال با هدف شناسایی ظرفیت ها و مشکلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی اهالی محله و نیز شناسایی بافت های فرسوده و کمک به بازسازی این بافت ها با کمک ارگان های مختلف از جمله شهرداری، سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، مرکز نیکوکاری امام حسن مجتبی(ع) و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در مناطق کم برخوردار سطح شهر ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه بر خلاف خانه های هلال روستایی، آموزش های امدادی در خانه های هلال سطح شهر در اولویت دوم قرار می گیرد، گفت: با توجه به نقش مؤثر اهالی محله در مدیریت بحران و امدادرسانی در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه، آموزش اهالی با هدف افزایش بازدهی در زمان بحران نیز در این خانه های هلال انجام می شود که در مناطق شهری پس از شناسایی مشکلات و ظرفیت های اقتصادی و اجتماعی محله به عنوان اولویت نخست، ضروری است.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان ملایر یادآور شد: از دی ماه سال گذشته تا ابتدای سال جاری، جمعیت هلال احمر شهرستان، ۴۳ دوره آموزش مخاطرات برگزار کرده که از بیش از دو برابر میزان سهمیه این دوره ها برای شهرستان بوده است.

ملایر دومین شهر صاحب خانه هلال خبرنگاران می‌شود

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *