ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

معاون مطبوعاتی: خبرنگاران باوجود تهدید کار خود را پیش می‌برند

1 دقیقه خوانده شده
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سفری که به بیروت داشتم همکاران رسانه ای در المیادین گفتند همگی پذیرفته‌اند که در یک موقعیت جنگی قرار دارند و در شرایط تهدید کار خود را پیش می‌برند.
معاون مطبوعاتی: خبرنگاران باوجود تهدید کار خود را پیش می‌برند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ فرشاد مهدی پور  در مراسم بزرگداشت ۶۲ خبرنگار شهید غزه و تجلیل از خبرنگاران جبهه مقاومت که با عنوان «زیتون سرخ» در معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، ضمن تسلیت به همکاران رسانه ای لبنانی، فلسطینی و خبرنگارانی که ۴۶ روز تلاش کردند تا جنگ بی سابقه در تاریخ معاصر را به گوش جهانیان برسند، بیان کرد: جنگ غزه در تاریخ بی سابقه است و به همه جهانیان ثابت کرد رژیم سلطه گرای اسرائیل در حال از بین رفتن و در عرصه جهانی بسیار ضعیف شده است.

وی افزود: بازنمایی اهالی رسانه در انعکاس اخبار جنگ غزه بسیار عالی بود، آنها باعث شدند موضوع فلسطین و ظلم چند دهه ای که به مردم شده معیار اصلی رسانه های جهان قرار گیرد. انعکاس اخبار در صدها پایتخت جهان ماحصل پویش همکاران رسانه ای در ایران و سایر نقاط است. درست است که ما با یک واقعیت روبرو هستیم اما آنچه در نظام‌دهی افکار عمومی نقش ویژه ای دارد، رسانه ها هستند که باعث شدند تا تلاش رژیم صهیونیستی برای به انحراف کشیدن واقعیت و انتشار اخبار جعلی با شکست روبرو شود.

مهدی پور ادامه داد: اسرائیل در یکی از بیمارستان های غزه تلاش کرد به دروغ آن را متصل به عملیات نظامی کند ولی ناموفق شد. همچنین تلاش کردند تا عنوان تروریست را بر جریان و جبهه مقاومت بزنند که باز هم ناموفق بودند. تلاش کردند نشان دهند که حمله رژیم صهیونیستی به نقاط امن نیست در حالیکه شهادت روزافزون خبرنگاران بر این مساله خط بطلان زد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از افرادی که در غزه به شهادت رسیدند معروف نبودند اما احساس وظیفه کردند که در این جریان صدای غزه باشند و با تمام محدودیت های زیر ساختی و فنی موقعیت خود را حفظ کردند.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: دیروز که دو خبرنگار المیادین به شهادت رسیدند شاهد سوختن دوربین فیلمبرداری آنها بودیم که تمثیلی است بر اینکه ما می سوزیم که واقعیت بقا پیدا کند، در سفری که به بیروت داشتم همکاران رسانه ای المیادین گفتند همگی آنها پذیرفته اند که در یک موقعیت جنگی قرار دارند و با تهدید کار خود را پیش می برند، این موقعیت جنگی و شهادت خبرنگاران تنها برای فلسطین و المیادین نیست بلکه برای فرانسه، کرانه باختری و لبنان است و تا دو هفته پیش ما شاهد حمله به جنوب لبنان و محدودیت رسانه ای آنها بودیم.

خبرنگاران باوجود تهدید کار خود را پیش می‌برند

ایستادگی در برابر رسانه های صهیونیست

دبیر مجمع خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس و مقاومت نیز در این آئین گفت: اگر امروز در جبهه مقاومت توانسته ایم در مقابل غول رسانه ای صهیونیست بایستیم و ایستادگی کنیم به خاطر تجربیات دفاع مقدس است که نباید آن را کتمان کنیم.

حسین ذکریایی افزود: تا قبل از طوفان الاقصی اجازه نداشتیم مطلبی درباره اسرائیل و یا شهدای موشکی مانند شهید تهرانی مقدم در فضای مجازی منتشر کنیم، بلافاصله بعد از انتشار مطلب در این خصوص آن را پاک می کردند، اما امروز تلاش های شما نتیجه داده است.

وی با بیان اینکه با حضور مهدی پور معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد اتفاق خوبی در رسانه های کشور افتاده که سالها آرزوی ما بود، توضیح داد: ما مدیون خبرنگاران مظلوم غزه و خبرنگاران خود هستیم.

دبیر مجمع خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس و مقاومت گفت: فرمایش مقام معظم رهبری درباره موضوع جهاد تبیین به موقع بود و ما با موضوعاتی از جمله این موضوع برخورد کردیم که در طول تاریخ سابقه نداشت که در یک باریکه کوچک به نام غزه در ۴۵ روز ۶۳ خبرنگار به شهادت برسند، امروز تمام دنیا به پا خواستند اما آنهایی که ادعای حقوق بشر دارند کجا هستند.

ذکریایی تاکید کرد: در سالهای گذشته افرادی که حتی بدون تامین پول ایاب و ذهاب خود در جبهه مقاومت فعالیت داوطلبانه انجام دادند، با عشق به جبهه مقاومت و با توجه به فرمایش رهبری آثار فاخری تولید کردند.

وی با بیان اینکه ما امروز توانستیم جلسه ای را برای خبرنگاران شهید برگزار کنیم اگر چه مسبوق به سابقه برای خبرنگاران دفاع مقدس است، بیان کرد: در ۲۰ سال فعالیت خود در مجمع خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس و مقاومت جشنواره های زیادی را برگزار و مباحث مختلفی را پیگیری کردیم که آموزش خبرنگاری در بحران یکی از این فعالیت هاست، خبرنگاران باید با علم کامل وارد صحنه جنگ غزه شوند تا اتفاقی برای آنها نیافتد.

در بخشی از این مراسم از سهیل کریمی روزنامه‌نگار و مستندساز جبهه مقاومت، محمد تاجیک تصویربردار جبهه مقاومت، حمید بهمنی جانباز دفاع مقدس و جبهه مقاومت که با اورانیوم ضعیف شده جانباز شده است، بیژن نوباوه و ضیغمی تقدیر شد.

همچنین در این مراسم خبرنگاران به یاد ۶۲ خبرنگار شهید غزه شمع روشن کردند.

خبرنگاران باوجود تهدید کار خود را پیش می‌برند

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه- ۱۵ مهرماه- برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، با کمک آمریکا و اکثر کشورهای غربی اقدام به بمباران مراکز درمانی و منازل مسکونی غزه کرده است.

نبرد میان گروه های مقاومت فلسطین و اشغالگران صهیونیست در حالی وارد چهل و ششمین روز خود شده که دفتر اطلاع رسانی دولت غزه در آخرین آمار خود اعلام کرد که شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه به بیش از ۱۳هزار نفر از جمله ۵ هزار و ۵۰۰ کودک و ۳ هزار و ۵۰۰ زن رسیده و ۶ هزار نفر نیز مفقود شدند.

دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در غزه اعلام کرد که سلسله جنایات سیستماتیک رژیم صهیونیستی علیه اصحاب رسانه در جریان جنگ غزه از هفتم اکتبر گذشته همچنان ادامه دارد و تعداد آنها به ۶۰ نفر رسیده است.

این دفتر افزود: ترور خبرنگاران با هدف خاموش کردن صدای حقیقتی است که اشغالگران و کشتارهای مداوم آنها در نوار غزه را برملا می‌کنند.

لینک کوتاه: http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=14677

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *