ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، در پیامی روز فرهنگ عمومی را گرامی داشت

1 دقیقه خوانده شده
محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، در پیامی روز فرهنگ عمومی را گرامی داشت.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، در پیامی روز فرهنگ عمومی را گرامی داشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه؛ چهاردهم آبان ماه در تقویم کشور به ‌عنوان روز فرهنگ عمومی ثبت شده است و این روز می ‌تواند فرصت بسیار مغتنمی برای ایجاد انگیزه در میان افراد و صاحب‌ نظران فرهنگی که در طول سال در تعمیق و گسترش فرهنگ عمومی جامعه از هیچ کوششی دریغ نمی‌ کنند، باشد.

فرهنگ اصیل ‌ترین نیاز و ضرورت یک جامعه است و سایر مسائل بر اساس فرهنگ شکل می ‌گیرد و فرهنگ عمومی هر جامعه نیز حکایت از اندیشه و تفکرات مردم آن جامعه دارد و هر چه سطح فرهنگ عمومی و آگاهی مردم بالاتر باشد کیفیت زندگی در آن جامعه بالاتر خواهد بود.

«شورای فرهنگ عمومی» که در هر استان بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، عالی‌ ترین مرجع تصمیم سازی در رصد مسائل و مشکلات فرهنگی جامعه به‌ حساب می ‌آید، موظف است امر هدایت، نظارت و رصد ابعاد فرهنگ جامعه را با هماهنگی نهادهای عضو این شورا و همکاری مردم ساماندهی کند، چرا که فرهنگ عمومی از آنجا که محصول مستقیم رفتارهای عادی مردم است، باید در ساده ‌ترین فعالیت‌های اجتماعی مورد مطالعه قرار گرفته و نقش خود را ایفا کند.

اینجانب ضمن تبریک این روز به عموم شهروندان که در حقیقت صاحبان اصلی فرهنگ هستند و همه خدمتگزاران این حوزه مقدس، از پیشگاه خداوند متعال سربلندی و توفیق تلاشگران و خادمان عرصه ی خدمت و صیانت از ارزش های فرهنگی را مسالت دارم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، در پیامی روز فرهنگ عمومی را گرامی داشت

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *