ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین: رسانه‌ها در موج چهارم کرونا نسبت به دورهمی‌های خانوادگی هشدار دهند

1 دقیقه خوانده شده
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: رسانه‌ها در موج چهارم کرونا نسبت به دورهمی‌های خانوادگی هشدار دهند تا بتوان گام های بلندی را برای کنترل و مهار این ویروس در جامعه برداشت.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین: رسانه‌ها در موج چهارم کرونا نسبت به دورهمی‌های خانوادگی هشدار دهند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ محمدحسین اسماعیلی در شورای اطلاع رسانی استان با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم علی حیدر شاه حسینی خبرنگار و مدیر سابق ایرنای استان قزوین که بر اثر کرونا دار فانی را وداع گفت، افزود: موج چهارم همه گیری کرونا بسیار سهمگین تر بوده و شرایط سختی را برای کشور رقم زده است و به نظر می رسد در این راستا رسانه ها دو نقش هشداردهی و آرامش بخشی را می توانند ایفا کنند که انجام هردوی آنها با هم کار سختی است.

وی اضافه کرد: در موج چهارم همه گیری کرونا دورهمی‌های خانوادگی و فامیلی را در جامعه شاهد هستیم که در این زمینه باید هشدارهای لازم از طرف رسانه ها به خانواده‌ها داده شود که امن ترین جای جامعه فقط خانه و فقط با حضور اعضای خانه است.

این مسوول گفت: باید در این دوره، پرهیز از دورهمی های خانوادگی مورد توجه قرار گیرد و رسانه ها قدری ورود جدی تر در این زمینه داشته باشند و با متخصصان پزشکی، روانشناسی و مشاوران خانواده‌ها مصاحبه های را در راستای آرامش بخشی به جامعه منتشر کنند.

اسماعیلی گفت: ایجاد نشاط و شادابی و سرگرمی های مفرح میان خانواده‌ها از دیگر موضوعاتی است که رسانه ها می توانند نقش موثری در این زمینه داشته باشند و همچنین پویش هر خانه، یک مسجد را به منظور ترویج نیایش و دعا در جامعه همچون سال قبل ادامه دهند.

رسانه ها مشارکت حداکثری را در انتخابات پیش رو دنبال کنند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به انتخابات پیش رو، افزود: این انتخابات با توجه به شرایط موجود از حساسیت زیادی برخوردار است و به نظر می رسد که رسانه ها باید کلیدواژه مشارکت حداکثری را دنبال کنند.

اسماعیلی اضافه کرد: تببین اهمیت انتخابات به عنوان بهترین راهکار گشایش در کشور، تشریح نقش مردم در انتخاب پیش رو، تبیین تبعات مشارکت نداشتن پررنگ مردم در انتخابات، پرهیز از ایجاد دوقطبی در فضای انتخابات، اجتناب از سیاه نمایی و بی انگیزه کردن مردم برای حضور در انتخابات و ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در میان مردم از جمله وظایف رسانه ها در انتخابات پیش رو است.

وی با اشاره به فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی، افزود: با توجه به اینکه این فضا برای مردم بسیار سهل الوصول است به نظر می رسد رسانه ها حتما باید این بستر را به عنوان جایگاهی برای بحث های رسانه ای مد نظر قرار دهند.

این مسوول گفت: در کنار نقش رسانه ها متولیان و مسوولان نیز نقش سنگینی برعهده دارند و باید به وظایف خود در حمایت از رسانه ها و خبرنگاران به خوبی عمل کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: متاسفانه در عصر دیجیتال در چند روز اخیر شاهد برخی برخوردهای رسانه ای در استان بودیم که یک استودیوی خبری پلمب شده است.

وی افزود:امروزه عصر برخوردهای قهری با رسانه ها گذشته است و با هرگونه انسداد و پلمب رسانه ها مخالف هستیم چون محدود کردن رسانه ها را محدودیت در ارتباط مردم و مسوولان می دانیم.

اسماعیلی گفت: ما در حال پیگیری این موضوع هستیم و هیچ تخلفی صورت نگرفته و فقط یک اختلاف نظر میان ساترا و دوستان رسانه ای در استان است که بهتر بود به جای پلمب کردن با گفت و گو این مشکل را حل می کردند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: هم مسوولان استانی و هم ملی در این زمینه به دنبال پیگیری موضوع هستند و امیدواریم به سطحی از تفکر برسیم که با گفت و گو مشکلات را حل کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین: رسانه‌ها در موج چهارم کرونا نسبت به دورهمی‌های خانوادگی هشدار دهند

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *