ج٫ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

مدیر مسئول «انصاف نیوز»: با خبرنگاران همچون کارمندان دولتی برخورد نکنید

1 دقیقه خوانده شده
بحث بیمه خبرنگاران همواره یکی از مطالبات اهالی رسانه بوده است. اما این بار قصد داریم از زاویه ای دیگر به موضوع نگاه کنیم. اینکه مطالبات اهالی رسانه از سازمان تامین اجتماعی چیست و با چه مشکلاتی مواجه هستند؟
مدیر مسئول «انصاف نیوز»: با خبرنگاران همچون کارمندان دولتی برخورد نکنید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از شفقنا؛ مدیر مسئول انصاف نیوز با اشاره به الزام شرکت های بیمه به حضور خبرنگاران بیمه ای در دفتر تحریریه می گوید: شرکت های بیمه، بخصوص تامین اجتماعی باید صاحبان مشاغل را براساس ویژگی ها و شرایط کاریشان درک کنند. ما خبرنگارانی داریم که در شهرستان ساکن اند و در عین حال به صورت دورکار، تمام وقت مشغول همکاری با انصاف نیوز هستند. نیاز است تا مامور بیمه هنگام حضور و غیاب، با آن ها مانند یک کارمند دولتی و پشت میز نشین رفتار نکند.

علی اصغر شفیعیان، مدیر مسئول سایت انصاف نیوز در بیان مطالبه اهالی رسانه از بیمه تامین اجتماعی به شفقنا رسانه می گوید: شغل های مختلف ویژگی های متفاوتی دارند. نیاز است شرکت های بیمه، بخصوص تامین اجتماعی صاحبان این شغل ها را براساس ویژگی ها و شرایط کاریشان درک کنند.

او توضیح می دهد: من خبرنگاری دارم که از راه دور با «انصاف نیوز» کار می کند ولی نه به صورت حق التحریری، بلکه به صورت تمام وقت و با حقوق ثابت. این خبرنگار هیچ وقت در دفتر «انصاف نیوز» نیست. بیمه باید این را در نظر بگیرد که ما افرادی با این شرایط داریم و مامور بیمه هنگام حضور و غیاب با آن ها مانند یک کارمند دولتی و پشت میز نشین رفتار نکند. به عبارتی ملزم به حضور در دفتر نباشند.

او با اشاره به تسهیلات بیمه به برخی از رسانه ها می گوید: قبلاً تخفیفات خوبی برای کارگاه های رسانه ای زیر ۵ نفر اختصاص داده بودند، بهتر است بیمه الان هم هوای این بخش ها را داشته باشد. چون کار رسانه، فرهنگی است و نتیجه خدمات آن به کل جامعه می رسد، علاوه بر آن رسانه درآمد آنچنانی ندارد و حتی گاهی نمی تواند هزینه های خود را هم تامین کند، مگر اینکه بخواهد وارد زدوبند و باجگیری شود و یا سراغ خبرهای زرد برود و به تبلیغات نامناسب تن دهد. به عبارتی چنین حمایتی کمک می کند تا رسانه ها بتوانند سالم تر کار کنند.

با این حال او اشاره می کند: من با رسانه های بسیاری مواجه شدم که تعداد زیادی را بیمه کردند، درحالی که به این تعداد نیرو نیاز نداشته است. به عبارتی با بیمه آشناها و دوستان خود از خدمات بیمه و ارشاد اسلامی استفاده می کردند. این حرکت درستی نیست. ما ۱۳ هزار رسانه داریم که بخش قابل توجهی از آن ها رسانه واقعی نیستند و تنها از خدمات بیمه، یارانه کاغذ و کمک های وزارت ارشاد اسلامی استفاده می کنند.

شفیعیان تاکید می کند: باید راه های این کار بسته شود. به نظر من مهمترین کار این است که تمام رسانه های حاکمیتی و دولتی واگذار و یا تعطیل شوند تا رسانه های خصوصی بتوانند پا بگیرند و مرجعیت خبری را به داخل برگردانند. در چنین شرایطی رسانه های خصوصی می توانند روی پای خود بایستند، حتی اگر کمک های یارانه ای به صورت کامل قطع شود. وقتی کمک یارانه ای باشد، برخی از رسانه ها به عددسازی روی می آورند. پس وقتی رسانه های دولتی و حاکمیتی واگذار یا حذف شوند می توان یارانه را قطع کرد تا دیگر کسی بخاطر یارانه و امتیازهای آن به دنبال راه اندازی رسانه باشد. چون فایده ای برایش ندارد مگر اینکه بخواهد کار رسانه ای خوبی انجام دهد.

مدیر مسئول «انصاف نیوز»: با خبرنگاران همچون کارمندان دولتی برخورد نکنید

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *