ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

مدیرکل دفتر تبلیغات: تبلیغات تاثیرگذارترین رسانه دنیا است

1 دقیقه خوانده شده
عباس محمدیان مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از اهتمام کانون‌های آگهی و تبلیغاتی برای فعالیت حداکثری در موضوع انتخابات آینده خبر داد و بر تشکیل کارگروه تولید محتوای اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی برای آگاهی‌بخشی بیشتر به مردم در جریان انتخابات آتی تاکید کرد.
مدیرکل دفتر تبلیغات: تبلیغات تاثیرگذارترین رسانه دنیا است
به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از روابط‌عمومی معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ نشست هم‌اندیشی مدیران کانون‌های آگهی و تبلیغاتی استان تهران، با حضور احمد قیومی فرماندار تهران، عباس محمدیان، مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نرگس معدنی‌پور و سیداحمد علوی اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مهدی مذهبی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران و علی فروزان‌فر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، در محل فرمانداری تهران برگزار شد.

پیش از شروع جلسه، تعدادی از مدیران کانون‌های آگهی و تبلیغاتی به بیان مسائل و مشکلات حوزه کاری خود به‌ویژه طی سال‌های اخیر پرداختند.

عباس محمدیان، مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن قدرانی از همکاری فرمانداری تهران، اعضای شورای شهر و سازمان زیباسازی شهر تهران با دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی، بر لزوم تشکیل کارگروهی ویژه در فرمانداری برای بررسی مسائل و مشکلات کانون‌های آگهی و تبلیغاتی تاکید کرد.

محمدیان با انتقاد از اجرایی نشدن برخی مصوبه‌های شورای شهر تهران در ارائه بسته‌های حمایتی به کانون‌ها، اظهار امیدواری کرد تا این مصوبات به‌زودی صورت اجرایی پیدا کنند.

او تبلیغات را تاثیرگذار ترین رسانه دنیا دانست و با اشاره به اینکه انحصار تبلیغات باید شکسته شود و ظرفیت نخبگانی در جایگاه واقعی خودش قرار بگیرد، بر اهمیت وجود یک عزم ملی برای تقویت بسترهای نوین تبلیغاتی تاکید کرد.

 محمدیان در ادامه با اشاره به اینکه محتواهای تبلیغاتی باید براساس نیاز روز باشد، از اهتمام کانون‌های آگهی و تبلیغاتی برای فعالیت حداکثری در موضوع انتخابات آینده خبر داد و بر تشکیل کارگروه تولید محتوای اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی برای آگاهی‌بخشی بیشتر به مردم در جریان انتخابات تاکید کرد.

احمد قیومی، فرماندار تهران نیز ضمن قول مساعد برای پیگیری مشکلات کانون‌ها و بررسی دلایل اجرا نشدن برخی مصوباتی که درجهت حمایت از آن‌ها به‌تصویب رسیده است، بر لزوم تقویت دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی فعالان تبلیغاتی تاکید کرد.

فرماندار تهران تبلیغات محیطی را یکی از مهم‌ترین عناصر اطلاع‌رسانی و اقناع‌سازی افکار عمومی دانست و در عین حال گفت: فرآیند کامل اقناع، نه در ارتباطات جمعی و میان‌فردی که تنها در ارتباط فرد با خود است که صورت گرفته و منجر به تصمیم‌گیری و رفتار می‌شود.

قیومی با اشاره به ناکافی بودن فعالیت‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای در خصوص انتخابات آینده، اهتمام و هم‌افزایی کانون‌های آگهی و تبلیغاتی با شورای اسلامی شهر، سازمان زیباسازی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در افزایش شور انتخابات، یک تکلیف شرعی و اجتماعی دانست که باید به آن عمل شود.

فرماندار تهران برگزاری انتخابات پر شور و سالم را مهم‌ترین اولویت امروز کشور دانست و تشکیل جلسات هم‌اندیشی با مدیران و فعالان تبلیغاتی در موضوعات مختلف را ازجمله کارویژه‌های این فرمانداری در آینده عنوان کرد.

نرگس معدنی‌پور عضو شورای شهر تهران، تبلیغات محیطی را یکی از ابزارهای جریان‌ساز فرهنگی دانست و با اشاره به اینکه برخی تبلیغات تجاری سطح شهر، فاقد رویکرد فرهنگی هستند، افزود: نیاز است که در کلان‌شهری مثل تهران، نگاه فرهنگی به موضوع تبلیغات بیشتر شود.

او در همین رابطه گفت: تبلیغات محیطی حتی در حوزه‌های تجاری هم باید با رویکرد فرهنگی و اجتماعی بیشتری همراه باشد.

سیداحمد علوی عضو دیگر شورای شهر نیز ضمن اعلام آمادگی خود برای پیگیری مشکلات مالی کانون‌های آگهی و تبلیغاتی از کمیسیون تخصصی شورای اسلامی شهر تهران، با بیان اینکه کار فرهنگی تنها به معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر محدود نمی‌شود،  بر تمرکز بر رویکردهای فرهنگی و زیباشناختی شهر حتی در پروژه‌های عمرانی هم تاکید کرد.

مهدی مذهبی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران نیز با تاکید بر اهمیت مشارکت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی در انتخابات پیش و رو، به تشکیل کمیته‌هایی در سازمان زیباسازی برای بررسی مشکلات کانون‌های آگهی و تبلیغاتی اشاره کرد و از اهتمام و مسئولیت‌پذیری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای اسلامی شهر تهران و فرمانداری تهران برای توجه به مسائل کانون‌ها قدردانی کرد.

علی فروزان‌فر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران هم در سخنانی ضمن اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی و هم‌افزایی دستگاه‌های مرتبط برای حل مشکلات اقتصادی کانون‌ها، بر ارائه بسته‌های تشویقی به کانون‌های آگهی و تبلیغاتی برای توجه آن‌ها به پیوست‌های فرهنگی در تبلیغات تجاری تاکید کرد.

لزوم ارتقای جایگاه تبلیغات محیطی و تقویت مسئولیت اجتماعی کانون‌ها، بهره‌مندی بیشتر کانون‌ها از حمایت‌های دولتی در حوزه‌های بیمه‌ای و  عوارض و مالیات، اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر تهران در موضوع حمایت‌های اقتصادی از کانون‌ها، لزوم هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط و تشکیل جلسات منظم با مدیران کانون‌های تبلیغاتی، جلوگیری از رشد بی‌رویه رسانه‌های اکران محیطی در شهر تهران و… ازجمله نکات و محورهای مطرح شده از سوی مدیران و فعالان تبلیغاتی کشور در این نشست ۲ ساعته بود.

لینک کوتاه: http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=15090

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *