چ٫ اردیبهشت ۱۲ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

مدیرمسوول سایت الف: بازنگری در «ماده ۳۸» قانون تامین اجتماعی ضرورت دارد

1 دقیقه خوانده شده
بحث بیمه خبرنگاران و اجرای قانون سخت و زیان آور بودن حرفه ای آنها، همواره از مطالبات اهالی رسانه طی این سالها بوده است.
مدیرمسوول سایت الف: بازنگری در «ماده ۳۸» قانون تامین اجتماعی ضرورت دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ اگر چه مسئولان طی این سال ها وعده هایی را برای حل این مشکلات به اهالی رسانه داده اند، اما گویا طی دو سال اخیر، اصحاب رسانه با مسائل زیادی در حوزه بیمه تامین اجتماعی روبرو شده اند که در ادامه علاوه بر ذکر این مسائل به بیان مطالبات آنان از سازمان تامین اجتماعی می پردازیم.

بیژن مقدم مدیر مسئول سایت«الف» اجرای «ماده ۳۸» قانون تامین اجتماعی را از مهم ترین مشکلات خود با این سازمان عنوان می کند و خواستار بازنگری در این ماده است. او معتقد است با اجرای چنین ماده ای مدیران رسانه باید حق بیمه یک فرد را دو بار بپردازند که منطقی نیست و باعث هزینه های زیادی برای یک مدیر رسانه می شود.

مدیر مسئول «سایت الف» می گوید: ما خیلی مشکلات زیادی با تامین اجتماعی نداریم ولی برخی اوقات یک سری خطاها رخ داده که با مصالحه و صحبت حل شده است. مثلا چند سال پیش تامین اجتماعی از ما طلب حق بیمه کرده بود که اساسا چنین فردی کارمند ما نبود. با بررسی که انجام شد، متوجه شدیم خود بیمه، آن اسم مذکور را اشتباه ثبت کرده و اظهار داشتند که حق بیمه آن فرد را نپرداختیم و بعداً معلوم شد که خود تامین اجتماعی اشتباه کرده ولی زمان زیادی برد تا پذیرفتند.

مقدم با اشاره به مشکل دیگری که بسیاری از رسانه ها هم  با تامین اجتماعی دارند، اظهار می کند: یکی از مسائل ما با تامین اجتماعی مربوط به «ماده ۳۸» تامین اجتماعی است که بر روی قراردادهای مربوط به پیمانکاری، درصدی را بدون دلیل و منطق خاصی، مطالبه می کنند. این موضوع برای رسانه ها بسیار دردسر آفرین شده است.

او ادامه می دهد: متاسفانه در این مورد بیمه هیچ توضیحی را نمی پذیرد. اینکه ما مدام می گوییم بیمه کارکنان را پرداخت کرده ایم و هیچ بدهی به تامین اجتماعی نداریم و درآمد ما از طریق همین آگهی ها تامین می شود، ولی آنها بارها بیان کرده اند که این مسائل به ما مربوط نیست و باید درصدی از قرارداد را هم بپردازید. ماده «۳۸» قانون تامین اجتماعی می گوید «کلیه ی کارفرمایان و پیمانکاران تحت عضویت سازمان تامین اجتماعی مکلف اند علاوه بر بیمه کردن کارکنان خود، نسبت به بیمه کردن نیروهای مربوط به پروژه های مناقصه ای و قراردادی اقدام کنند.»ما کامل برای تامین اجتماعی توضیح داده ایم که با بیمه کردن کارمندان خود در واقع به این ماده عمل کرده ایم.

مقدم با انتقاد به این ماده بیان می کند: اما متاسفانه ما دو بار حق بیمه را بابت این ماده پرداخت می کنیم. تا الان هم چندین بار در جلسات مختلف به این نوع ماده اعتراض کرده ایم که بی فایده بوده است‌. بارها هم به تامین اجتماعی گفته ایم که بازرس شما می تواند بیایید و ببیند که نیروی من در خدمت این پروژه قرار دارد. پس چرا باید حق بیمه یک خبرنگار را دو بار  بپردازم؟ اما همچنان نامعلوم است.

مقدم با تاکید بر اینکه باید معاونت مطبوعاتی و دیگر نهادهای مهم به این مسأله رسیدگی کنند، می گوید: مطالبه جدی ما رسیدگی به این ماده است که دارای تبصره دقیق تر و شرح روشن تری بشود. ما مخالف پرداخت قانونی بیمه نیستیم. اما به این شکل، واقعا رسانه هزینه زیادی را متقبل می شود و گاها بابت این ماده، رسانه بدهی بار می آورد.

مدیرمسوول سایت الف: بازنگری در «ماده ۳۸» قانون تامین اجتماعی ضرورت دارد

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *