ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

مدیرعامل خانه مطبوعات خوزستان مشاور مدیر خانه مطبوعات کشور شد

1 دقیقه خوانده شده
طبق اعلام ساسان شیخی رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات کشور طی حکمی دکتر افشار پرویزی بابادی به عنوان مشاور مدیر خانه مطبوعات کشور معرفی شد.
مدیرعامل خانه مطبوعات خوزستان مشاور مدیرخانه مطبوعات کشور شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از تابناک؛ طبق اعلام ساسان شیخی رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات کشور طی حکمی دکتر افشار پرویزی بابادی به عنوان مشاور مدیر خانه مطبوعات کشور معرفی شد. گفتنی است افشار پرویزی بابادی که سابقه درخشانی در عرصه رسانه و مطبوعات کشور و خوزستان را دارد، هم اکنون به عنوان صاحب امتیاز روزنامه هما خوزستان، سرپرست پایگاه خبری تابناک خوزستان، امید خوزستان و هما خوزستان و مدیریت خانه مطبوعات استان خوزستان را عهده دار است. قطعا این انتصاب می تواند بخش قابل توجه ای از گره های کاری رسانه های استان خوزستان را در مرکز کشور مرتفع نماید و امیدواریم وی در این سمت موفق و سربلند باشند.

گفتنی است استان خوزستان استانی در جنوب‌غرب ایران است که بر کرانهٔ خلیج فارس قرار دارد و مرکز تولید نفت ایران به‌شمار می‌آید. مساحت استان خوزستان ۶۴٬۰۵۷ کیلومتر مربع است و با جمعیتی معادل ۴٬۷۱۰٬۵۰۶ نفر (۱۳۹۵)، پنجمین استان پرجمعیت ایران محسوب می‌شود. در سال ۱۳۰۳ مرکز استان خوزستان از شوشتر به اهواز منتقل شد.  از آن زمان تاکنون شهر اهواز مرکز این استان است. از لحاظ تاریخی، خوزستان قدیمی‌ترین منطقهٔ فلات ایران محسوب می‌شود، که پیشینهٔ سکونت انسان در آن به ۲٬۷۰۰ سال پیش از میلاد مسیح و شکل‌گیری تمدن عیلام در هزارهٔ سوم پیش از میلاد، بازمی‌گردد.  خوزستان از شمال‌شرق به لرستان، از شرق به استان چهارمحال و بختیاری، از شمال‌غرب به ایلام، از جنوب‌شرقی به کهگیلویه و بویراحمد، از جنوب به بوشهر و خلیج فارس و از غرب به کشور عراق محدود می‌شود. استان خوزستان هم‌اکنون دارای ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی و ۶ نماینده در مجلس خبرگان رهبری می‌باشد. شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب (بزرگ‌ترین تولیدکنندهٔ نفت ایران)، شرکت ملی حفاری ایران، شرکت فولاد خوزستان و شرکت نفت و گاز اروندان در استان خوزستان مستقر می‌باشند.

مدیرعامل خانه مطبوعات خوزستان مشاور مدیر خانه مطبوعات کشور شد

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *