پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

مدیرعامل ایرنا: در انتصابات نگاه جنسیتی نداریم

1 دقیقه خوانده شده
مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) گفت: در انتخاب نیروها و انتصاب مدیران برای تصدی شغل‌های مختلف این رسانه نگاه جنسیتی نداشته‌ام و سعی کردیم از حضور بانوان در همه بخش‌ها استفاده کنیم.
مدیرعامل ایرنا: در انتصابات نگاه جنسیتی نداریم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ علی نادری، مدیرعامل ایرنا در مراسم بزرگداشت مقام زن به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) که با حضور انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و به میزبانی ایرنا برگزار شد، پس از شنیدن دغدغه‌های بانوان شاغل و بازنشسته ایرنا اظهار داشت: با وجود محدودیت ها در ۲ سال گذشته، تلاش شده تا حد ممکن برای امور رفاهی همکاران بازنشسته اقدام شود.

وی با اشاره به انتصاب مدیران زن در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی در دولت سیزدهم افزود: در این زمینه نیز سعی شده تا در انتصابات و واگذاری کارها نگاه جنسیتی نداشته باشیم و به بهره‌گیری از شایستگی همکاران توجه کنیم و متناسب با آن افراد را برای پست‌های مختلف انتخاب کنیم.

مدیرعامل ایرنا خاطرنشان کرد: این نگاه هم در انتصاب مدیران ادارات کل، مدیران مناطق و استانی و همچنین سردبیران و سطوح مختلف وجود داشته است.

نادری با بیان اینکه تاکنون از رویکرد بهره‌گیری از توان همکاران بدون نگاه جنسیتی، بهره‌برداری تبلیغاتی نکرده است، افزود: در مورد انتصاب بانوان نه نگاه بسته‌ای داشتیم و نه سعی کردیم برای نمایش آمار و عملکرد اقدام کنیم، از همین رو همه اقدامات و انتصابات بر اساس شایستگی بود.

مدیرعامل ایرنا یکی از اقدامات انجام شده در ۲ سال گذشته را ساماندهی نیروهای رابط خبر اعلام کرد و گفت: اکنون ۲۱۰ نفر از همکارانی که پیش از این رابط خبر بودند با قرارداد شرکتی به همکاری با خبرگزاری ادامه می‌دهند و این تغییر وضعیت قراردادی بر اساس مطالعه عملکرد و بررسی وضعیت همکاری رابطان خبر طی یک سال انجام گرفت. اغلب نیروهایی که اکنون در ایرنا شرکتی شده‌اند، از بانوان خبرنگار هستند.

وی یکی از دلایل ممانعت مدیریت‌های سابق ایرنا برای تبدیل وضعیت همکاران رابط خبر را بار سنگین مالی آن دانست و تاکید کرد: با تبدیل وضعیت هر رابط خبر علاوه بر آنکه باید به آنان حقوق ثابت پرداخت شود، باید مزایا، سنوات و بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی نیز مدنظر قرار گیرد و این مساله بار مالی قابل توجهی دارد.

نادری درباره درخواست بانوان شاغل در ایرنا مبنی بر انجام فعالیت کاری به صورت دورکاری گفت: دورکاری خلاف قانون است و دستگاه‌ها مجاز نیستند تا نیروها را به دورکاری بفرستند در عمل چنین درخواستی نشدنی است اما سعی شده ساعت کاری برای همکاران زن که کودک خردسال دارند کاهش یابد.

مدیرعامل ایرنا با اشاره به انتشار اخبار ازدواج تعدادی از همکاران طی ماه‌های گذشته و تبریک به آنان، از پاداش پیش‌بینی شده سازمان برای تشویق نیروها به ازدواج خبر داد.

مدیرعامل ایرنا: در انتصابات نگاه جنسیتی نداریم

مسئول امور بانوان سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز در این آیین گفت: ایرنا یک سازمان خبری حساس برای اطلاع‌رسانی در همه زمینه‌ها شامل اقدامات دولت و مسئولان دستگاه‌های مختلف و رساندن صدا و مشکلات مردم به مسئولان است.

مریم جلوداران با بیان اینکه این سازمان تلاش کرده تا این رسالت خطیر را با بهره‌گیری از نیروهای توانمند به انجام برساند، افزود: حدود نیمی از نیروهای ایرنا را بانوان تشکیل می‌دهند به طوری که از میان ۷۱۶ کارمند شاغل در خبرگزاری ۴۸۵ نفر آقا و ۲۳۱ نفر خانم هستند که در بخش‌های مختلف از جمله خبر شامل اخبار داخلی، استان‌ها، خارجی و در کنار آن بخش‌های پژوهش، ارزشیابی، چندرسانه‌ای و اداری مشغول خدمت هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۲۵ نفر از بانوان در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی مسئولیت دارند و توانسته‌اند در پست‌های مدیریتی خوش بدرخشند البته بانوان این موفقیت را در کنار ایفای نقش مادری و همسری به دست آورده‌اند.

جلوداران با برشمردن برخی مشکلات بانوان شاغل در ایرنا افزود: مدیران ارشد و میانی سازمان همواره با سعه صدر و با نگاه مثبت به موضوعات توجه کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بانوان ایرنا همواره سعی کرده‌اند در کنار وظایف مادری و همسری، به عنوان یک بانوی فعال در عرصه اجتماعی خوش بدرخشند و به ویژه در بخش خبر چه در تهران و چه در مراکز استان ها و در جشنواره‌های مختلف برای خود و ایرنا موفقیت کسب کنند.

لینک کوتاه: http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=14901

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *