س٫ اردیبهشت ۱۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

مدافعان حقوق بشر در دفاع از مردم فلسطین به اظهار نگرانی اکتفا نکنند

1 دقیقه خوانده شده
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) از مدافعان آزادی و حقوق بشر خواست تا با اقدامات خود از ادامه کشتار مردم بی‌پناه غزه جلوگیری کنند و به اظهار نگرانی بسنده نکنند. 
مدافعان حقوق بشر در دفاع از مردم فلسطین به اظهار نگرانی اکتفا نکنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ آیت الله رضا رمضانی با اشاره به برگزاری بزرگداشت شهدای خبرنگار غزه در آستانه صدمین روز عملیات طوفان الاقصی به خبرنگار معارف ایرنا گفت: در جنایت هایی که رژیم صهیونیستی در صد روز گذشته در فلسطین و غزه مرتکب شد، علاوه بر کشتار کودکان، زنان، مددکاران و پزشکان، بسیاری از خبرنگاران نیز در خط مقدم این مقاومت بودند که تاکنون حدود ۱۲۰ نفر از آنان به شهادت رسیدند که برخی در منزل و هنگام بمباران خانه های فلسطینی شهید شدند و برخی نیز در میدان ماموریت به شهادت رسیدند و این یک جنایتی بزرگ بود.

وی افزود: این خبرنگاران می خواستند اخبار غزه و جنایت های رژیم صهیونیستی را به معنای واقعی کلمه روایتگری کنند ولی متاسفانه همان کسانی که از روایتگری خبرنگاران در هراس بودند، آنان را در خط مقدم یا در خانه های خود به شهادت رساندند تا اجازه ندهند که آن حادثه تلخ به معنای واقعی گزارش داده شود. به نوعی با یک بایکوت (بازداری) خبری روبرو بودیم.

رمضانی با اشاره به فعالیت های خبری مجمع جهانی اهل بیت (ع) که در قالب خبرگزاری ابنا صورت می گیرد، اظهار داشت: این خبرگزاری که متعلق به شیعیان جهان است، اخبار را به بیش از ۲۷ زبان ترجمه و منتشر می کند و مسئولان ابنا (خبرگزاری اهل بیت) تصمیم گرفتند تا برای بزرگداشت شهدای خبرنگار مراسم یادبودی را با حضور خبرنگاران و نمایندگان رسانه ها برگزار کند که با استقبال خوبی روبرو شد.

باید از هر جنایتی علیه مردم فلسطین و غزه جلوگیری کرد و یک کار عملیاتی انجام شود و نباید به اظهار نگرانی اکتفا کرد

وی اضافه کرد: ما از همه کسانی که خود را مدافع آزادی و حقوق بین الملل می دانند، تقاضا داریم تا نسبت به این امر اهتمام جدی داشته باشند و با تلاش های خود از ادامه این کشتارها به ویژه جنایت هایی که علیه زنان و کودکان بی دفاع شکل می گیرد، جلوگیری کنند. البته باید از هر جنایتی علیه مردم فلسطین و غزه جلوگیری کرد و یک کار عملیاتی انجام شود و نباید به اظهار نگرانی اکتفا کرد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به جلوگیری برخی از دولت های منطقه در جلوگیری از ارسال کمک های مردمی به سرزمین فلسطین تاکید کرد: آن ها که خود را حامی حقوق انسان ها می دانند، اجازه نمی دهند غذا و کمک های انسان دوستانه به مردم غزه برسد که این مساله اضافه بر دیگر جنایت هاست در حالی که باید راه ها را باز کنند تا شاهد جنایتی بیش از این نباشیم.

تعدادی از خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌ها روز گذشته در نشست بزرگداشت شهدای خبرنگار غزه در مجمع جهانی اهل بیت (ع) شرکت کردند و با ارسال نامه ای برای آنتونو گوترش دبیر کل سازمان ملل موافقت کردند تا این نهاد بین المللی از جنایت های اسراییل در غزه جلوگیری کرده و مانع کشته شدن انسان های بی گناه و بی پناه در فلسطین شود.

در این مراسم نمایندگان برخی رسانه های منطقه همچون عدنان صباح تحلیلگر و خبرنگار فلسطینی به صورت حضوری و ضیف الله شامی وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن و غدیر آکاراس رئیس شورای علمای شیعه در ترکیه به صورت مجازی به بیان نظرات خود پرداختند.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *