ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

قائم مقام رئیس سازمان دانش‌آموزی؛ آموزش گسترده و «تربیت دانش آموزان خبرنگار پانا» در سراسر کشور

1 دقیقه خوانده شده
قائم مقام رئیس سازمان دانش‌آموزی در نشست وزیر آموزش و پرورش با اعضای هیأت رئیسه مجلس دانش آموزی، از آموزش و تربیت خبرنگاران پانا در چهار مرحله کشوری استانی، شهرستانی و مدارس خبر داد.
قائم مقام رئیس سازمان دانش‌آموزی؛ آموزش گسترده و «تربیت دانش آموزان خبرنگار پانا» در سراسر کشور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ اسماعیل بحری زاده در نشست وزیر آموزش و پرورش با اعضای هیأت رئیسه مجلس دانش آموزی که به صورت ویدئو کنفرانس و در بستر شاد، برگزار شد، اظهار کرد: همه برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان دانش آموزی بر اساس اهداف دوره‌های تحصیلی و سند تحول بنیادین انجام می‌شود.

وی با اشاره به اجرایی کردن بسته تحولی «هر دانش آموز یک مهارت اجتماعی»افزود: در حوزه توسعه ضریب نفوذ فعالیت تشکیلات دانش آموزی پیشتازان، دو میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز و ۱۰۱ هزار مربی در ۵۳ هزار مدرسه در سامانه مربوط، جذب و سازماندهی شده‌اند.

بحری زاده تصریح کرد: هیچ یک از فعالیت‌های بسته تحولی سازمان در زیست بوم جدید، تعطیل نشده و حدود۵۰ فعالیت جریان‌ساز فرهنگی – اجتماعی در بستر فضای مجازی و شبکه شاد ویژه دانش آموزان و مربیان طراحی و ارائه شده است.

وی ادامه داد: جشن عاطفه‌ها، جشن احسان و نیکوکاری، جشن تولد زمین(روز درختکاری)، یاوران انقلاب، پویش بوسه بر بهشت(تکریم والدین) و … از جمله پویش‌هایی است که در این سازمان انجام می شود.

قائم مقام رئیس سازمان دانش‌آموزی خاطرنشان کرد: باز مهندسی اصول و فرآیندهای اجرایی و نمادها، علائم و نشان‌های تشکیلات پیشتازان و بازنگری در دستورالعمل تشکیل مجامع اعضا و مربیان از جمله اقدامات دیگر این سازمان است.

وی اضافه کرد؛ در فاز اول بسته تحولی۲۶۰ مدرس کشوری خبرنگاری و در فاز دوم۵۲۰ دانش آموز خبرنگار در مراکز استان‌‌ها آموزش‌ها را فرا گرفته‌اند؛ در فاز سوم نیز ۴ هزار و ۲۳۰ دانش آموز خبرنگار از نیمه دوم اسفندماه در حال فراگرفتن آموزش خبرنگاری هستند و در مرحله بعد نیز به آموزش خبرنگاران مدارس خواهیم پرداخت.

بحری زاده اظهار کرد: در راستای اجرایی کردن بسته تحولی، آمار اعضای مجلس دانش آموزی را از یک مجلس در سطح ملی با ۱۵۰ نفر نماینده به یک هزار و ۱۱۱ مجلس دانش آموزی، افزایش داده‌ایم که قریب به ۲۸ هزار نماینده دانش آموزان در آن‌ها فعال هستند.

وی گفت: از مجموع ۱۴۵ فعالیت تعریف شده در بسته تحولی ۵۶ فعالیت (معادل ۳۹درصد) به مجلس دانش آموزی اختصاص دارد و تاکنون از ۴۸ هفته پیش بینی شده برای اجرای بسته تحولی، ۳۰ هفته سپری شده است و با اجرای ۹۳ فعالیت بیش از ۶۶ درصد از فعالیت‌های «بسته تحولی هر دانش آموز یک مهارت اجتماعی» محقق شده است.

قائم مقام رئیس سازمان دانش‌آموزی افزود: اجرای بسته تحولی از ۱۵ شهریور ماه ۹۹ آغاز شده و اجرای آن تا پایان سال تحصیلی جاری ادامه خواهد داشت.

http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=7155

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *