ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

فوت حدود ۲۰۰۰ روزنامه‌نگار در سراسر جهان به‌دلیل همه‌گیری کرونا

1 دقیقه خوانده شده
کمپین نماد رسانه (PEC) اعلام کرد که از اتبدای همه‌گیری کویید-19 تاکنون در جهان حدود 2000 روزنامه‌نگار به‌دلیل ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند.
فوت حدود 2000 روزنامه‌نگار در سراسر جهان به‌دلیل همه‌گیری کرونا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ کمپین نماد رسانه (PEC) با انتشار گزارشی اعلام کرد که از اتبدای همه‌گیری کویید-۱۹ تاکنون از ۹۴ کشور تقریبا ۲۰۰۰ روزنامه‌نگار به‌دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

طبق گزارش فوق، از آغاز شیوع کرونا تا پایان سال ۲۰۲۱ در جهان حداقل ۱۴۰۰ روزنامه‌نگار به‌دلیل ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند که این آمار ماهانه با ۱۱۶ نفر و روزانه با ۴ نفر معادل است.

این سازمان اعلام کرد که اطلاعات مربوط به کرونا در برخی کشورها نامعتبر بوده و بنابراین آمار واقعی ممکن است از ۲۰۰۰ نفر فراتر رود.

بر این اساس، برزیل با ۲۹۵ نفر بیشترین آمار مرگ روزنامه‌نگاران به‌دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ را به خود احتصاص داد.

همچنین تاکنون در هند ۲۷۹، پرو ۱۹۹، مکزیک ۱۲۲، کلمبیا ۷۹، بنگلادش ۶۸، آمریکا ۶۷، ایتالیا ۶۱، ونزوئلا ۵۹، اکوادور ۵۱، آرژانتین ۴۶، اندونزی و روسیه ۴۲، ایران ۳۴، انگلیس ۳۳، ترکیه و جمهوری دومینیکن ۲۹، پاکستان ۲۷، نپال ۲۳، مصر ۲۲، بولیوی ۲۰ و در هندوراس، آفریقای جنوبی، اسپانیا و اوکراین ۱۹ روزنامه‌نگار بر اثر کووید-۱۹ جان باخته‌اند.

گفتنی است از یکم مارس ۲۰۲۰ تاکنون از سراسر جهان به کمپین نماد رسانه ۱۹۴۰ مورد مرگ روزنامه‌نگاران بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ گزارش شده است.

فوت حدود ۲۰۰۰ روزنامه‌نگار در سراسر جهان به‌دلیل همه‌گیری کرونا

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *