ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

فرصت ارسال آثار برای هفتمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های البرز فقط تا ۲۰ اسفند

1 دقیقه خوانده شده
دبیرخانه هفتمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان البرز با عنوان جشنواره قلم برتر در حال دریافت آثار خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای است.
فرصت ارسال آثار برای هفتمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های البرز فقط تا 20 اسفند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه؛ این جشنواره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز  و خانه مطبوعات و رسانه های استان البرز برگزار می شود.

ارزیابی مهارت ها و شناسایی برترین های رسانه ای استان البرز؛ تولید آثار محتوایی در موضوعات جشنواره؛ ارتقاء سواد رسانه ای؛ معرفی فرصت ها و ظرفیت های رسانه ای و مقابله با آسیب های اجتماعی از جمله اهداف این جشنواره به شمار می رود.

محورهای این جشنواره نیز شامل مقاله و یادداشت، خبر، تیتر، گزارش، مصاحبه، عکس، طنز (مکتوب و کاریکاتور) و طراحی و صفحه آرایی می باشد.

شعار سال (مهار تورم و رشد تولید)؛ جهاد تبیین، گام دوم انقلاب و دستاوردهای ۴۴ ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه؛ ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، امربه معروف و نهی از منکر؛ توسعه و ترویج ارزش های دینی، نماز، فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس و سبک زندگی ایرانی و اسلامی؛ پیشگیری از آسیب های اجتماعی (طلاق، اعتیاد، مصرف مشروبات الکلی، سرقت، نزاع خیابانی، حاشیه نشینی، سگ گردانی)؛ پیشگیری از قاچاق کالا و ارز؛ حمایت از خانواده، خانواده بانشاط، توسعه ورزش همگانی، جوانی جمعیت و تشویق به فرزندآوری؛ اخلاق و سواد رسانه ای و بیان آسیب های فضای مجازی؛ محیط زیست، مهاجرت بی رویه و بحران آب؛ فقدان زیرساخت هادر استان نیز از جمله موضوعات جشنواره هستند.

همچنین بخش ویژه جشنواره نیز بدون محدودیت زمانی به مستند فیلم، انتخابات و رسانه و غزه، مظلومیت، کودک اختصاص دارد.

ضوابط و مقررات شرکت در این جشنواره نیز به شرح زیر می باشد:

  • آثاری می تواند در جشنواره شرکت داده شود که در باره زمانی از ۱۷ مرداد ماه ۱۴۰۱ تا ۱۷ مرداد ماه ۱۴۰۲ در رسانه های خبری مجوزدار (نشریات استانی، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری و سرپرستی نشریات سراسری) استان البرز منتشر شده باشد.
  • آثاری پذیرفته می شود که نام صاحب اثر در آن ذکر شده باشد و مطالب با امضای مستعار پذیرفته نمی شود.

تبصره: آثاری که با نام مستعار و کد ثبت می شوند باید توسط مدیرمسئول تایید شوند. نمایندگی های استانی نشریات سراسری و مدیران استانی خبرگزاری ها به عنوان مدیرمسئول سناخته نمی شوند و آثار باید توسط مدیرمسئول هر رسانه تایید شود.

  • مطالب مربوط به رسانه های فاقد مجوز و همچنین بولتن های خبری داخلی امکان شرکت در جشنواره را ندارند.
  • هر متقاضی می تواند در ۳ بخش جشنواره شرکت کند و در هر بخش نیز می تواند فقط ۲ اثر را بارگذاری کند. در صورت ارسال آثار بیشتر دبیرخانه آثار دریافتی را به صورت تصادفی انتخاب و مابقی را حذف خواهد کرد.
  • آثاری مورد پذیرش و داوری قرار خواهند گرفت که صرفاً مشتمل بر یکی از موضوعات جشنواره ارسال شده باشد. بدیهی است آثار غیر مرتبط از گردونه داوری کنار گذاشته خواهند شد.
  • رسیدگی به آثار یک مرحله ای و توسط هیات داوران انجام خواهد شد.
  • هیات داوران امکان ارسال اثر به جشنواره را ندارند.
  • متقاضیان شرکت در جشنواره باید تا تاریخ ۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۲ به نشانی جشنواره به نشانی http://alborz.pressfestival.ir/ مراجعه و نسبت به بارگزاری آثار خود اقدام کنند.

لازم به توضیح است نفر اول در هر رشته: تندیس، لوح تقدیر و مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۳۰ ریال کارت هدیه؛ نفر دوم در هر رشته: تندیس، لوح تقدیر و مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۲۰ ریال کارت هدیه و نفر سوم نیز در هر رشته: تندیس، لوح تقدیر و مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۱۵ ریال کارت هدیه دریافت خواهند کرد.

خبرنگار: گلناز قنبری

لینک کوتاه: http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=15383

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *