س٫ اردیبهشت ۱۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

عضو شورای سردبیری «جام جم»: نیازمند قانون به روز تری برای صیانت از حقوق اجتماعی خبرنگاران هستیم

1 دقیقه خوانده شده
عضو شورای سردبیری «جام جم» ضمن اشاره به مشکلات بیمه ای خبرنگاران می گوید: نیازمند قانونی به روز تر برای یکپارچه سازی و صیانت از حقوق اجتماعی خبرنگاران هستیم تا تامین کننده حقوق خبرنگاران خصوصاً درباره موضوع بیمه و حمایت های اجتماعی و درمانی باشد
عضو شورای سردبیری «جام جم»: نیازمند قانون به روز تری برای صیانت از حقوق اجتماعی خبرنگاران هستیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از شفقنا؛ محمد عکاف، عضو شورای سردبیری «جام جم» با اشاره به مشکلات اهالی رسانه در زمینه بیمه تامین اجتماعی به شفقنا رسانه می گوید: یکی از جدی ترین مشکلاتی که خبرنگاران با آن مواجه هستند شکل پرداخت های بیمه آنان است. بعضاً خبرنگاران برخی از رسانه ها از شکل انعقاد قراردادهایشان گله هایی را مطرح می کنند به این معنا که برخی رسانه ها از طریق یک شرکت پیمانکاری واسطه با خبرنگاران قرار داد می بندند و عموماً بیمه در پایین ترین سطح و با عنوان نیروی خدماتی یا کارمند ساده با آنها منعقد می شود.

او روایت می کند: یکی از خبرنگاران با سابقه برایم خاطره ای نقل کرد: وقتی بعد از سالها کار در یکی از روزنامه های مطرح برای جمع آوری سابقه بیمه ام اقدام کردم متوجه شدم چند سال بیمه ام توسط یکی از این شرکت های پیمانکاری به عنوان نیروی خدماتی (آبدارچی و نظافت چی) رد شده است.

عکاف می گوید: مشکل دیگر فعالان رسانه ای خصوصا خبرنگاران این است که هم حداقلِ حقوق برای آنها در بیمه منعقد می شود و هم عنوان خبرنگاری که می تواند در دوران بازنشستگی شان موثر باشد، در قرار دادهایشان درج نمی شود. انعقاد قراردادهای کوتاه مدت زیر یک سال ( ۳ ماهه و ۶ ماهه) از دیگر مشکلات خبرنگاران است. به این معنا که این شکل قرار داد امنیت شغلی خبرنگاران را به مخاطره می اندازد.

او تاکید می کند: در این زمینه نیازمند قانونی به روز تر برای یکپارچه سازی و صیانت از حقوق اجتماعی خبرنگاران هستیم تا تامین کننده حقوق خبرنگاران خصوصاً درباره موضوع بیمه و حمایت های اجتماعی و درمانی باشد.

عضو شورای سردبیری «جام جم»: نیازمند قانون به روز تری برای صیانت از حقوق اجتماعی خبرنگاران هستیم

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *