ش٫ اردیبهشت ۲۲ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

عضویت خبرنگاران لرستانی در صندوق هنر مشروط به تایید سامانه «رسانه» است

1 دقیقه خوانده شده
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: عضویت اصحاب رسانه استان در صندوق اعتباری هنر به تایید سامانه جامع رسانه‌های کشور بستگی دارد.
عضویت خبرنگاران لرستانی در صندوق هنر مشروط به تایید سامانه «رسانه» است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ فرید رحمتی به رسانه ها اعلام کرد: اهالی فرهنگ به ویژه رسانه، سرمایه‌های ارزشمندی هستند که باید مورد حمایت قرار گرفته و اقدامات لازم جهت بهره‌مندی آنها از تسهیلات صندوق اعتباری هنر فراهم شود.

وی با اشاره به رسالت و سیاست صندوق اعتباری هنر  اضافه کرد: بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی خدمات درمانی، پرداخت کمک مستمری، صدور هنر کارت بعنوان کارت شناسایی اعضا، تکریم از هنرمندان و اعطای تسهیلات رفاهی از جمله خدمات صندوق در حمایت از نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان است.

وی افزود: خبرنگاران پویا و علاقه مند به عضویت در صندوق اعتباری هنر ابتدا می‌بایست در سامانه جامع رسانه‌های کشور به نشانی www.e-rasaneh.ir ثبت نام کنند، در بخش خبرنگاران سوابق خبری و مدارک مرتبط را بارگذاری نموده، سپس نامه درخواست عضویت در صندوق را به معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کنند و پس از دریافت تاییدیه به همراه سایر مدارک شناسایی و کارنامک رسانه ای خود به سامانه صندوق اعتباری هنر به نشانی www.honarcredit.ir مراجعه و اقدام به ثبت نام نمایند.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: تنها روزنامه نگارانی که در یکی از مـشاغل مرتبط با حرفه‌ مذکور بعنوان سردبیر، مدیرمسوول، روزنامه‌نگار، مقاله نویس، خبرنگارعکاس، مترجم و مفسر با حداقل ۲ سال فعالیت خبـری، مطبوعاتی که دست کم در۱۵ شماره نشریه اثری از آن‌ها منتشر شده است امکان عضویت در صندوق اعتباری هنر را دارند .

رحمتی اضافه کرد: همچنین دبیر هنری، طراح گرافیک، طراح کاریکاتور و عکاسی که حداقل در۲۰ شماره نشریه اثر دارد، در مورد فصلنامه و گاهنامه لااقل هشت اثر و ماهنامه ۲۰ اثر امکان عضویت در صندوق اعتباری هنر را دارا می‌باشد.

وی بیان کرد: ملاک عضویت روزنامه نگاران در صندوق و تمدید آن، استمرار فعالیت حرفه‌ای آنها می‌باشد بنابراین روزنامه نگارانی که از انتشار آخرین شماره نشریه آنها به گونه‌ای غیر موجه بیش از یکسال گذشته حائز عضویت در صندوق یا تمدید آن نمی‌باشند.

وی ادامه داد: خبرنگاران آزاد که وابستگی سازمانی به یک نشریه یا رسانه خبری نداشته و به ازای دریافت دستمزد بصورت موردی اقدام می‌کنند و نیز خبرنگاران افتخاری که به لحاظ علاقه شخصی و بدون دریافت حق الزحمه به تهیه عکس، خبر و مصاحبه بصورت مقطعی و غیرمستمر می پردازند در زمره روزنامه نگاران محسوب نمی‌شوند.

عضویت خبرنگاران لرستانی در صندوق هنر مشروط به تایید سامانه «رسانه» است

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *