پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

شفاف‌سازی در سامانه جامع رسانه‌های کشور

1 دقیقه خوانده شده
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از درج لیست خبرنگاران هر رسانه در سامانه جامع رسانه های کشور خبر داد.
توضیحات مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی درباره پروانه خبرنگاری

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از درج لیست خبرنگاران هر رسانه در سامانه جامع رسانه های کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه؛ ایمان شمسایی با اعلام این خبر گفت: اسامی خبرنگاران همراه با سابقه و پست سازمانی آنها در تحریریه (مشغول به کار هستند) برای هر رسانه در سامانه جامع رسانه های کشور منتشر و به روز رسانی می شود.

وی افزود: با این اقدام نام و نام خانوادگی، عکس و مشخصات تمامی خبرنگاران رسانه های کشور شفاف سازی شد.

گفتنی است به همت اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سامانه‌جامع رسانه های کشور مسئولیت معرفی و تأیید خبرنگاران بر عهده مدیرمسئول رسانه قرار گرفت.

لازم به توضیح است مطبوعات به عنوان یکی از ابزارهای مهم توسعه ، نقش بسزایی درشکوفایی فرهنگ جوامع برعهده دارند وتاثیر مهم آن درگسترش آگاهی عمومی و تبادل افکار و اندیشه ها برکسی پوشیده نیست . ویژگی های خاص این رسانه باعث گردیده است دراین مقطع زمانی بیش از هر زمان دیگر در طول تاریخ کشورمان ، مورد اقبال عمومی قرار بگیرد و بعضا با سایر وسایل ارتباط جمعی به رقابت بپردازد. افزایش تقاضای اخذ امتیاز نشریات ، خود شاهدی براین مدعاست . لذا ضرورت اطلاع رسانی جامع در خصوص شرایط و مراحل اخذ امتیاز نشریات و بررسی قوانین و آیین نامه های مربوطه بیش از پیش احساس می گردد. از این رو معاونت امور مطبوعاتی واطلاع رسانی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی اقدام به الکترونیکی نمودن فرآیند درخواست مجوز نشریه نموده است و متقاضیان محترم می توانند پس از ثبت اطلاعات و ارسال مدارک بصورت الکترونیکی ، ازنحوه رسیدگی به پرونده خود تاحصول نتیجه از همان طریق مطلع شوند .

خبرنگار: فرشاد قنبری

لینک کوتاه: https://khabarnegaranvaresane.ir/?p=14122

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *