ج٫ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

زمینه دریافت تسهیلات برای خبرنگاران استان بوشهر فراهم شد

1 دقیقه خوانده شده
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: باتوجه به اینکه خبرنگاری یکی از رسته‌های فعالیت مشاغل خانگی است، در صورتی که از تسهیلات ارزان‌قیمت در این سرفصل استفاده نکرده باشند، می توانند با مراجعه به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، زمینه دریافت این تسهیلات را طی یک فرایندی دریافت کنند.
زمینه دریافت تسهیلات برای خبرنگاران استان بوشهر فراهم شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا، مصدق کشاورزی در نشست خبری با خبرنگاران در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گناوه اظهار کرد: سقف تسهیلات خبرنگاری یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با کارمزد ۴ درصد است.

وی افزود: پارسال ۶۰ میلیارد ریال به خبرنگاران استان تسهیلات پرداخت شد که برای اولین بار در طول تاریخ چند دهه اخیر چنین حمایتی نشده بودند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر تصریح کرد: ۱۰۶ میلیارد تومان از محل مشاغل خانگی اعتبار داریم که برای خبرنگاران مشمول هم امکان پرداخت از آن وجود دارد.

کشاورزی در خصوص دغدغه بیمه ملوانان تصریح کرد: در این راستا نشست‌های مختلفی در مرکز کشور و استان برگزار شده که فرآیند آن طی شده و دستورالعمل‌ها در حال ابلاغ نهایی است که امیدواریم به زودی به عنوان مشاغل سخت و زیان آور ابلاغ شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر ادامه داد: ملوانی از مشاغل سخت و زیان‌آور بودن است اما مشکل اصلی این بود که متولی بیمه پردازی کی باشد و چگونه ساماندهی کنیم که بیمه این افراد به صورت مستمر پرداخت شود.

وی گفت: چندین راهکار در این راستا ارایه شده و در سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به استان باعث شد که مورد توجه جدی تر قرار بگیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر افزود: خبرنگاران جزو مشاغل سخت و زیان آور محسوب می شوند که کمیته ای در این سازمان وجود دارد که نوع آن را بررسی می کند.

وی گفت: ۲ نوع مشاغل سخت و زیان آور دارد که میزان زیان‌آور بودن آن را کارشناس بهداشت و بازرس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بررسی می‌کنند.

کشاورزی افزود: پس از بررسی کارشناسان بهداشت و اداره تعاون، موارد تهیه شده در کمیته بدوی که سازمان تعاون، تامین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی و نماینده کارگر و کارفرما حضور پیدا می کنند، مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

زمینه دریافت تسهیلات برای خبرنگاران استان بوشهر فراهم شد

وی گفت: در کمیته تجدیدنظر این مشاغل ، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی، معاون دانشگاه علوم پزشکی، نماینده کارفرمایان و کارگران حضور پیدا می کنند.

کشاورزی اظهار کرد: در حوزه خبرنگاران نیز بستگی به این دارد که فردی که مسئول یک خبرگزاری است آیا در حوزه خبرنگاری کار کرده باشد یا خیر و می تواند آن کمیته نگاه مثبت داشته و دنبال کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر بیان کرد: قانون گذار در خصوص مشاغل سخت و زیان آور بصورت شفاف مشخص کرده و کمیته های آن تعیین شده است و اگر کمیته تجدید نظر رد کند، دیوان عدالت اداری می تواند ورود کند.

وی در خصوص طرح کالابرگ الکترونیکی گفت: بیش از ۱۹۷ هزار از مدجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در استان بوشهر مشمول این طرح می شود، در صورتی که هر یک از این افراد ۵۰ درصد یارانه هر ماه خود را به خرید ۱۱ قلم کالابرگ اساسی اختصاص دهند، ۱۲۰ هزار تومان اعتبار به یارانه آنها افزوده می شود.

وی ادامه داد: اختیاری بودن و محاسبه قیمت کالا بر مبنای نرخ سال ۱۴۰۱ از مزیت های مهم طرح کالابرگ الکترونیکی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر تصریح کرد: مشمولین این طرح می توانند برای استفاده از این طرح از ۲ هزار فروشگاه که در سطح استان پیش بینی شده را برای خریدار انتخاب کنند.

وی افزود: تا پایان سال این طرح ادامه دارد و مشمولین طرح نباید دغدغه برای افزایش قیمت کالاهای آن نداشته باشند.

کشاورزی گفت: دولت برای افرادی که وارد این طرح می شود تضمین می دهد بنا به هر دلیلی هر اتفاقی در قیمت های ۱۱ قلم کالای اساسی بوجود آمد به همان قیمت سال ۱۴۰۱ به آنها محاسبه خواهد شد.

وی یادآورشد: براساس بررسی های به عمل آمده بیش از ۲۳ هزار مورد تراکنش در استان بوشهر در اجرای طرح کالابرگ الکترونیک انجام و خریداری کردند.

کشاورزی افزود: اطلاع رسانی گسترده در سامانه جست و جوی شغل ضروری است و از خبرنگاران انتظار داریم که این سامانه را به افراد جویای کار معرفی کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر بیان کرد: باتوجه به اینکه مشکل اصلی و اساسی نبود بانک اطلاعاتی کارجویان در کشور بود، عدم برقراری ارتباط بین کارجو و کارفرمایان و کارآفرینان ایجاد شده بود که با راه اندازی این سامانه امیدواریم مشکلات آن رفع شود.

وی ادامه داد: در حوزه تسهیلات تبصره ۱۶ ، یک کار بزرگ و جهادی در سیستم بانکی و دستگاههای اجرایی با ذیل کارگروه اشتغال استان اتفاق افتاد و توانستیم یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار پرداخت کنیم.

وی گفت: با اعتبارات جز یک فرایند تبصره ۱۶ و ۲ و مشاغل خانگی نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان در استان بوشهر توزیع شده است.

کشاورزی ادامه داد: در سال گذشته سقف تعهد اشتغال در سطح استان بوشهر توسط استانداری به وزارت تعاون و کشور ۲۱ هزار و ۶۷۴ نفر بود اما ۳۱ هزار و ۲۵۰ نفر اشتغال در سامانه رصد توسط دستگاه‌های اجرایی به ثبت رسید.

وی یادآور شد: شهرستان گناوه در این راستا تعداد ۳ هزار و ۲۲۷ تعهد اشتغال داشت که ۳ هزار و ۴۶۱ اشتغال در سامانه به ثبت رسید و ۱۰۷ درصد محقق شد.

لینک کوتاه: https://khabarnegaranvaresane.ir/?p=13938

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *