س٫ اردیبهشت ۱۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

رویه ی شوم اسرائیل در حمله به خبرنگاران

1 دقیقه خوانده شده
جنگنده‌های اسرائیلی دفتر شبکه العالم، متعلق به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در منطقه حی الرمال در غزه را برای جلوگیری از پوشش خبری حملات رژیم اشغالگر به غزه بمباران کردند.
رویه ی شوم اسرائیل در حمله به خبرنگاران
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از اسپوتنیک؛ روابط عمومی معاونت برون مرزی صدا و سیمای ایران روز گذشته گزارش داد که جنگنده‌های اسرائیلی دفتر شبکه العالم، متعلق به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در منطقه حی الرمال در غزه را برای جلوگیری از پوشش خبری حملات رژیم اشغالگر به غزه بمباران کردند.
بنا بر این گزارش در پی این حمله، فعالیت دفتر شبکه العالم در غزه کاملا متوقف شده اما خوشبختانه هیچ یک از کارکنان و پرسنل این مرکز در حمله آسیبی ندیده‌اند. این روابط عمومی اضافه کرده که کار خبررسانی توسط تیم شبکه العالم همچنان ادامه دارد.
محمدرضا وحیدی، مدیر بخش خبرنگاران العالم در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت: دفتر العالم پس از بمباران کاملاً خارج از سرویس است و غیر قابل استفاده شده متاسفانه خبرنگاران از خیابان یا از بیمارستان الشفا یا منازل خود فعالیت روزانه خود را انجام می‌دهند، این موضوع سختی ‌های بسیار زیادی دارد چه از لحاظ اس ان جی و چه از لحاظ تدوین گزارش ‌ها و هماهنگی مهمان‌ ها از آنجا که ما ۲۴ ساعته پخش زنده انجام می‌دهیم و دشواری‌های بسیاری برای ما به وجود آمده، با این وجود همچنان فعالیت خود را انجام می‌دهیم در غزه دو خبرنگار داریم که متاسفانه در عملیاتی که اسرائیل در غزه انجام داد برادر یکی از خبرنگاران ما به شهادت رسید و برادر دیگر وی به شدت مجروح شد.
شورای امنیت کشته شدن خبرنگار الجزیره به دست اسرائیل را محکوم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.05.2022

مدیر بخش خبرنگاران العالم رویه ی حمله به خبرنگاران توسط اسرائیل را شوم توصیف کرد و اظهار داشت: متاسفانه نیروهای اسرائیلی در حملات خود به رسانه‌ ها و به ویژه خبرنگاران سابقه ‌دار هستند تا به امروز حدود ۸ نفر خبرنگار شهید شده ‌اند و تا جایی که به صورت میدانی از خبرنگاران اطلاع دارم چندین نفر زخمی شده‌اند.
این رویه ای بسیار شوم است که اسرائیلی‌ ها در جنگ‌های خود علیه فلسطینی ‌ها به کار می‌گیرند؛ آنها مطلع می‌شوند که در نقاطی خبرنگاران مستقر هستند یا دفاتر خبری قرار گرفته و تعمداً آنها را هدف قرار می‌دهند تا اطلاع رسانی‌ها را محدود کنند، اما اکثراً ما فعالیت خود ادامه می‌دهیم و در خصوص العالم نیز از روز گذشته موسسات، وزارتخانه‌ ها و ارگان ‌های مختلفی ابراز همدردی کردند، دفتر رسانه‌ ای حزب الله لبنان نیز این اقدام را به شدت محکوم کرده است.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *