ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

رونمایی پوسترهای هفتمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان البرز و هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر

1 دقیقه خوانده شده
مراسم رونمایی از پوسترهای هفتمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان البرز و هشتمین جشنواره رسانه ای ابوذر ، با حضور دکتر عبداللهی استاندار البرز ، سردار کرمی جانشین فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) و جمعی از مسئولین لشگری و کشوری در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد.
رونمایی پوسترهای هفتمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان البرز و هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز؛ سعید جابری انصاری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در این مراسم، ضمن تشکر از اهتمام و حمایت های استاندار البرز و سردار حیدرنیا فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: اتفاق خوبی در استان افتاد و ما جناب آقای نوروزی فر را در جمع اصحاب رسانه استان به عنوان مسئول بسیج رسانه داریم و از زحماتی که دوستان قبل کشیدند کمال تشکر و قدردانی را داریم.
وی گفت: یک همدلی و اتحادی بین اصحاب رسانه شکل گرفته است که ان شاءالله شاهد انعکاس بیشتر خدمات استاندار محترم و دولت در استان البرز خواهیم بود.
جابری انصاری افزود: ما از اهالی محترم رسانه خواستیم تا زحماتی که استاندار محترم کشیدند را پوشش دهند که به صورت جامع بیان شود و امیدواریم با سرعت بیشتری در انعکاس اخبار و اطلاعات پیشگام باشیم و از همه خواهران و برادران اصحاب رسانه تقدیر و تشکر را دارم که در همه حال تلاش می کنند تا خدمات دولت را انعکاس دهند.
در ادامه این نشست ابراهیم نوروزی فر، مسئول بسیج رسانه استان ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین در خصوص بحث جشنواره ابوذر و تاثیرگذاری رسانه ها که در سطح جامعه مشاهده می شود خاطرنشان کرد: جشنواره رسانه ابوذر از ظرفیت های خوب مجموعه بسیج رسانه در سطح استان و در سطح کشور می باشد و در سالهای گذشته حضور خوب اصحاب رسانه را شاهد بودیم.
وی همچنین به بیان اهداف برگزاری و بخش های ویژه جشنواره ابوذر پرداخت و چگونگی برگزاری این جشنواره را تبیین کرد.
سپس رضا عباس زاده، مدیر عامل خانه مطبوعات استان البرز، اهداف، موضوعات و بخش های هفتمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان البرز را تشریح کرد و به بیان بخش های ویژه جشنواره اشاره نمود. همچنین از میزان حمایت های مالی شهرداری در برگزاری جشنواره ذکر کرد که استاندار نیز وعده حمایت مالی از جشنواره را داد .
در ادامه ایزدیار، سخنگوی شورای شهر کرج میزان حمایت های شهرداری از هفتمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان البرز و هشتمین جشنواره رسانه ای ابوذر را اعلام کرد و به نقش رسانه ها در مقابله با جنگ ترکیبی دشمن اشاره کرد.
سپس سردار سرتیپ دوم پاسدار مجتبی کرمی جانشین فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) به مظلوم کشی در غزه به خصوص کشتار کودکان اشاره کرد و گفت اصحاب رسانه تنها گروهی هستند که می توانند به درستی پیام مظلوم کشی در غزه را برای جهانیان تبیین کرده و روایتگری کنند.
وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان ام القری جهان اسلام است و در این جهانی که پر از جنگ و اقدامات خبیثانه به سرکردگی آمریکا ناظر هستیم اصحاب رسانه ایرانی این جنایت ها را تبیین کنند.
وی با بیان اینکه تاکنون ۴۶ نفر از خبرنگاران و اصحاب رسانه شنیداری ودیداری در غزه و لبنان به فیض شهادت رسیده اند، اظهار کرد: این شهادت ها ادامه دارد همانطور که در هشت سال دفاع مقدس هم همین شهادت ها بود ضمن اینکه در موضوع طالبان نیز شهید «محمود صارمی» به عنوان نماینده اصحاب رسانه روایتگری کرد.
کرمی گفت: ما ماموریت و مسوولیت داریم که در بحث جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب فرمودند «جنگ شناختی و ترکیبی» به درستی وارد شویم و اگر ما در این عرصه و در فضای مجازی اقدامات مثبت ۴۰ سال گذشته نظام مقدس اسلامی را مراقبت و روایتگری نکنیم به طور قطع دشمن برای نسل جوان ما این روایتگری را خواهد کرد.
وی افزود: زحماتی که در این سال ها کشیده شده برای نسل جوان ما تبیین نخواهد شد مگر اینکه در این عرصه واقعیت هایی که بوده و زحماتی که توسط دولت ها کم و زیاد کشیده شده بیان شود.
جانشین فرمانده سپاه استان البرز تصریح کرد خبرنگاران و اصحاب رسانه به عنوان دیده بان بصیر و عیون و گوش این جامعه می توانید هم نقاط ضعف و هم نقاط قوت را برای جامعه به عنوان یک گفتمان و یک مطالبه عمومی روایت کنید.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمیان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز مطالبی در خصوص کارکرد و نقش رسانه ها در جهاد تبیین و انعکاس اخبار و رویدادها بیان کرد.
در ادامه این مراسم دکتر عبداللهی استاندار البرز، ضمن تشکر از زحمات اهالی رسانه و ذکر دعایی از آیت الله بهجت اظهار داشت: همزمانی دو جشنواره را به فال نیک می گیریم که نشان از کنار هم بودن، وحدت و همدلی بین اهالی رسانه استان است.
وی خاطرنشان کرد: در این جشنواره ها و فعالیت های رسانه ای تا پایان سال ۳ موضوع غزه و فلسطین، انتخابات و تلاش برای افزایش مشارکت حداکثری، همچنین امید آفرینی و تبیین گری بسیار مهم است و باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.
برای مشاهده فراخوان هفتمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان البرز اینجا کلیک کنید.
برای مشاهده فراخوان هشتمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان البرز اینجا کلیک کنید.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *